• ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
  • کد خبر: 63256
مس

گزارش گروه مطالعات بین المللی مس نشان داد تولید جهانی ماده معدنی مس در نیمه اول سال میلادی جاری ۴.۹ درصد رشد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، تولید کنسانتره مس در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۶.۴ درصد رشد کرد در حالی استخراج حلالی الکترووینینگ ۱.۵ درصد کاهش یافت.

شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس جهان است با کاهش ۱.۲ درصدی تولید در نیمه اول سال روبرو شد. در این بین، پرو که دومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان است، شاهد بهبود تولیدش به میزان ۱۴ درصد بر مبنای سال به سال بود. با این حال تولید این کشور در نیمه اول امسال ۹ درصد پایین تر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بود. در نتیجه رشد تولید معدن گرسبرگ، تولید اندونزی بر مبنای سال به سال ۶۹ درصد افزایش یافت.

در این بین، تولید مس پالایش شده بر مبنای سال به سال ۳.۲ درصد رشد کرد. گروه مطالعات بین المللی مس در این باره اعلام کرد قرنطینه جهانی مربوط به کووید ۱۹ تاثیر منفی قابل توجهی روی اقتصاد جهان و متعاقب آن بخش های کاربر نهایی مس در همه مناطق بجز چین داشت. اگرچه تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روند رو به بهبودی پیدا کرد اما تقاضای جهانی در اکثر کشورها پایین تر از سطح پیش از شیوع همه گیری مانده است.

مصرف مس در چین در نیمه اول سال میلادی جاری ۱.۵ درصد رشد کرد. طبق آمار اداره کل گمرک چین، این کشور ۴۲۴ هزار و ۲۸۰ تن مس خام و محصولات مس در جولای وارد کرد که در مقایسه با ۴۲۸ هزار و ۴۳۷ تن در ژوئن کاهش داشت. با این حال چین در هفت ماه نخست سال ۳.۲۲ میلیون تن مس خام و محصولات مس وارد کرد. این میزان ۱۰.۶ درصد کاهش در مقایسه با هفت ماه نخست سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

ناظران بازار اوضاع اقتصادی چین را به خصوص در بحبوحه نگرانی ها نسبت به انحلال شرکت سازنده املاک اورگراند رصد می کنند. بازارها روز چهارشنبه تحت تاثیر این خبر نزول کردند اما باید دید چین به این بحران چگونه رسیدگی می کند.

شاخص اس اند پی ۵۰۰ روز چهارشنبه ۱.۷ درصد سقوط کرد در حالی که شاخص داوجونز اینداستریال اوریج ۱.۷۸ درصد و FTSE ۱۰۰ حدود ۰.۸۶ درصد افت داشت.

کندی رشد اقتصاد چین که بزرگترین مصرف کننده مس است، قیمت های مس را سرکوب خواهد کرد درست همان طور که افزایش تقاضای این کشور باعث صعود قیمت این فلز در طول سال ۲۰۲۰ شده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت مس ماه پرآشوبی را داشت و ۲۱ آگوست به حدود ۸۷۸۰ دلار در هر تن سقوط کرد. با این حال قیمت مس تحویل سه ماهه در بازار فلزات لندن در ۱۳ سپتامبر به ۹۶۴۰ دلار در هر تن افزایش یافت. اما هفته گذشته قیمت ها دوباره عقب نشینی کرد و در ۹۴۵۷ دلار در هر تن بسته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها