تیتر امشب

اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هم‌اکنون به غیر از ۵ واحد تولیدی که نیمه فعال و یا غیر فعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و از طریق بورس عرضه سیمان صورت می‌گیرد. همچنین مصرف کنندگان سیمان به ۳ بخش تقسیم می‌شوند که شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش هستند که بیشتر آنها نیز در بورس ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه عرضه محصولات سیمان از طریق بورس انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون به غیر از ۵ واحد تولیدی که نیمه فعال و یا غیر فعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و از طریق بورس عرضه سیمان صورت می‌گیرد.

ثبت نام بیشتر مصرف کنندگان سیمان در بورس

وی در این خصوص اضافه کرد: مصرف کنندگان سیمان به ۳ بخش تقسیم می‌شوند که شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش هستند که بیشتر آنها در بورس ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: طبق برنامه وزارت صمت فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد شود به شدت برخورد می‌کنیم.

تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی رصد می‌شود

کشاورز همچنین گفت: با توجه به ظرفیت تولید هر واحد تولیدکننده، کف عرضه‌ مشخص و برای اجرا به واحدهای تولیدکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می‌شود.

تامین ۸۰ درصدی سیمان مصرف کارخانجات و نیاز داخل

وی ادامه داد: با اقدامات وزارت صمت و وزارت نیرو حدود ۸۰ درصد سیمان مصرف کارخانجات و نیاز داخل تأمین شده است.

عبدالرضا شیخان«دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان» مهمان دیگر برنامه گفت: هر هفته در بورس بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان عرضه می‌شود که نیاز کشور در بهترین حالت حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در ماه است.

سید جواد جهرمی«معاون عملیات و نظارت بورس کالا» نیز در این برنامه، تصریح کرد: بورس کالا یک پلتفرم معاملاتی است و در افزایش و یا کاهش قیمت کالاها مداخله‌ای ندارد و صرفا گزارشگر فعالیت عرضه و تقاضا در بازار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها