• ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 63056
فولاد

تولید فولاد چین طی ۳ ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت های کربن زدایی شاهد روند نزولی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت MarketScreener به دلیل اعمال محدودیت های کربن زدایی در چین، تولید فولاد خام این کشور طی سه ماهه گذشته میلادی شاهد تداوم افت تولید بود. فولادسازان چین طی آگوست ۲۰۲۱ میلادی ۸۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که پایین ترین میزان تولید از مارس ۲۰۲۰ میلادی است. طی آگوست ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید این محصول در چین ۹۴ میلیون و ۸۵۰هزار تن به ثبت رسید.

این در حالی است که میزان تولید ماه آگوست نسبت به جولای ۲۰۲۱ میلادی(۸۶ میلیون و ۷۹۰هزار تن) شاهد افت ۴.۱ درصدی بود. همچنین طی آگوست ۲۰۲۱ میلادی میانگین تولید روزانه فولادسازان چینی ۲ میلیون و ۶۹۰هزار تن به ثبت رسید که نسبت به ماه پیش از آن(۲ میلیون و۸۰۰هزار تن) شاهد افت تولید بود.

اگرچه چین به عنوان بزرگترین فولادساز جهان، از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۱ میلادی ۷۳۳ میلیون و ۲۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که حاکی از رشد ۵.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فولادسازان جهان در سال گذشته میلادی با تولید یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن فولاد، بین ۷ تا ۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تولید دی اکسید کربن صنعت فولاد در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد مترمکعب اعلام شد که صنعت فولاد را به آلاینده ترین صنعت جهان تبدیل کرده است.

بنابراین سیاست های اقلیمی درسرتاسر جهان که انتشار گاز دی اکسید کربن را تنظیم می کند می تواند فولادسازان را برای استفاده از این روش های متفاوت تولید فولاد ترغیب کند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها