• ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر: 60342
روسیه

الکسی سازانوف، معاون وزیر دارایی روسیه اظهار کرد مقامات این کشور اعمال مالیات بر صادرات فلزات را بررسی و از اول آگوست مالیات جدیدی را برای صادرات فولاد، نیکل، آلومینیوم و مس وضع و اجرایی کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، طبق گزارشات، این اقدام اجازه می دهد سودهای فوق العاده ای که معمولاً هنگام افزایش قیمت جهانی محصولات فلزی کسب می شود، کنار گذاشته شود. این مقام اظهار داشت: "این ایده وجود دارد که برخی از سودهای اضافی باید در دوره افزایش قیمت کالا حذف شود". سازانوف گفت که بعید است که روند تقاضای بالا پس از ۲۰۲۲ ادامه یابد. از نظر او، این افزایش عمدتا به پایان قرنطینه در بسیاری از نقاط جهان مربوط می شود. وی گفت: "پس از تکمیل تقاضا، اشباع در بازار رخ می دهد و می توان انتظار اتمام دوره اوج تقاضا را داشت".

کرملین در تلاش گسترده برای محافظت از بخش های دفاعی و ساختمانی کشور در برابر افزایش هزینه های مواد اولیه با افزایش قیمت جهانی فلزات، مالیات جدیدی را برای صادرات فولاد، نیکل، آلومینیوم و مس وضع کرده است که از اول آگوست اجرایی شد و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. این اقدام برای حفظ قیمت های داخلی فلزات در شرایط بالا رفتن قیمت جهانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها