• ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 59550
هند

هند درپی صعود قیمت‌های سوخت در این کشور و تشدید تورم، سرگرم مذاکره با تولیدکنندگان برای قیمت‌های اقتصادی تر نفت است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، هند که سومین واردکننده و مصرف کننده نفت جهان است، بیش از ۸۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تامین می کند. واردات نفت هند در ژوئن به پایین ترین حد در ۹ ماه گذشته کاهش یافت زیرا پالایشگاه ها خریدشان را در بحبوحه ذخایر بالاتر به دلیل مصرف اندک و تجدید محدودیت های ویروس کرونا کمتر کردند. آمار ورود نفتکش ها که از منابع تجاری تهیه شده است، نشان داد هند ماه میلادی گذشته حدود ۳.۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که حدود هفت درصد در مقایسه با ماه مه کاهش داشت اما ۲۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

یکی از مقامات دولتی در پاسخی مکتوب به نمایندگان پارلمان هند اعلام کرد دولت این مسئله را به دست گرفته و به صورت دوجانبه با کشورهای تولیدکننده نفت و همچنین اوپک در خصوص قیمت اقتصادی تر برای کشورهای مصرف کننده مانند هند مذاکره می کند.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت جدید هند اخیرا موضوع قیمت‌های بالای نفت را با وزیر نفت عربستان سعودی و مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در میان گذاشته است.

قیمت‌های نفت در بازار جهانی ماه جاری همزمان با احیای اقتصاد جهانی از تبعات همه گیری کووید ۱۹ به بالاترین حد در بیش از دو سال گذشته صعود کردند. با این حال قیمت‌ها روز دوشنبه پس از این که اوپک و متحدانش با افزایش تولید از آگوست موافقت کردند، هفت درصد ریزش کردند.

هند سال گذشته مالیات بر فروش بنزین و گازوئیل را افزایش داد تا درآمد خود را به منظور تامین مالی برنامه های رفاهی افزایش دهد. دولت فدرال هند با اجرای این مالیات حدود ۳.۳۵ تریلیون روپیه (۴۴.۹۰ میلیارد دلار) در سال مالی اخیر تا مارس سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۱.۷۸ تریلیون روپیه در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ کسب کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تاثیر افزایش قیمت بنزین و دیزل در شاخصهای سنجش تورم هند قابل مشاهده شده است. به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی، تورم قیمت عمده فروشی هند در ماه مه به ۱۲.۹۴ درصد رسید که بالاترین رکورد در ۱۵ سال اخیر بود با این حال در ژوئن به ۱۲.۰۷ درصد کاهش پیدا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها