طلا

در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز، تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خُرد به روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بوده و قیمت بالاتر این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، طلا پس از این که در ژوئن بدترین عملکرد ماهانه در بیش از چهار سال گذشته را به ثبت رساند، رشد هفتگی ملایمی داشت. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا شش دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

پس از انتشار گزارش اشتغال ژوئن که رشد بهتر از حد مطلوب ۸۵۰ هزار شغل و افزایش نرخ بیکاری به ۵.۹ درصد را نشان داد، بازارها به گزارش نشست سیاست پولی ژوئن بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند. همه نگاه ها به این خیره شده که آیا موضع موافق با افزایش نرخ های بهره با اظهاراتی که در خود این نشست مطرح شده تطابق دارد یا خیر.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: بازارها موضع موافق با افزایش نرخ های بهره را انتظار دارند و هرچه که به آنها بگوید تمایل به افزایش نرخ های بهره کمتر از انتظارات فعلی است، باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد.

نتایج نظرسنجی قیمت طلای کیتکونیوز برای هفته جاری نشان داد که از میان ۱۳ تحلیلگر وال استریت که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۶۹.۲ درصد به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند در حالی که ۳۰.۸ درصد نظر خنثی داشتند. در نظرسنجی هفته جاری هیچ کس به کاهش قیمت طلا رای نداد.

 در میان سرمایه‌گذاران خُرد از میان ۲۵۶ نفری که در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز شرکت کردند، ۴۹.۶ درصد به افزایش قیمت خوش‌بین بودند در حالی که ۲۵.۸ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کرده و ۲۴.۶ درصد نظری نداشتند.

بسیاری از تحلیلگران حرکت قیمت طلا در هفته گذشته را برای کسانی که به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند، عصبانی کننده توصیف کردند.

 شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا یک گام به جلو و دو گام به عقب حرکت کرد. طلا نتوانست مرز ۱۸۰۰ دلار را حفظ کند و به رکورد پایین اواسط آوریل که حدود ۱۷۶۰ دلار بود، عقب نشینی کرد. اکنون بازار از آمار بیکاری حمایت پیدا کرده و همه چیز تورم را فریاد می زند اما مشکل، صعود ارزش دلار آمریکا است.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس گفت: محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ دلار نخستین سطح مقاومتی برای طلا در هفته جاری خواهد بود و من انتظار دارم طلا پس از این که در حدود ۱۷۵۰ دلار حمایت پیدا کرد، تصحیح قیمت بالاتری پیدا کند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز گفت: بسته شدن قیمت طلا در سطح ۱۸۲۰ دلار سطح کلیدی است که باید زیر نظر داشت زیرا ممکن است نشان دهنده حرکت طلا به سطوح بالاتر باشد. طلا در پایان سه ماهه دوم شاهد ریزش قیمت بود و همین اتفاق در سه ماهه پایانی در هنگام اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا روی داد. ما شاهد حمایت از طلا در میانگین قیمت ۲۰۰ روزه هستیم. اگر طلا در سطح ۱۸۲۰ دلار بسته شود، می تواند به قیمت بسیار بالاتری صعود کند و حتی رکورد های بالای جدیدی را به ثبت رساند به خصوص که ارزش دلار آمریکا به سقف خود رسیده است.

 تحلیلگران هشدار دادند که حجم معاملات روز دوشنبه به مناسبت تعطیلی چهارم ژوئیه در آمریکا سبک خواهد بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: انتظار دارم بازار روز جمعه و دوشنبه به دلیل تعطیلات آمریکا آرام باشد اما در مجموع از نظر فنی به نظر می رسد که طلا از یک مرحله حساس عبور کرده و بهبوده فعلی ممکن است ادامه پیدا کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکونیوز گفت: یک راه خوب برای اینکه بگوییم روند قیمت طلا در هفته جاری افزایشی یا کاهشی است، مشاهده محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار است. قیمت‌ها در بازه معاملاتی ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار حبس شده اند و جهتی که قیمت طلا از این محدوده خارج می شود احتمالا مسیر بعدی قیمت طلا خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها