سیمان

۱۹ تولیدکننده سیمان کشور امروز با عرضه ۲۹۵ هزار تن انواع محصول خود به بورس کالای ایران می آیند تا علاوه بر ثبت آماری جدید در میزان عرضه سیمان در بورس، مهر خروج از «نظام قیمت گذاری دستوری» این بار برای صنعت سیمان کشور زده شود؛ رویدادی مثبت برای اقتصاد، صنعت و تولید کشور که با رویکرد منطقی سیاست گذاران در حال تحقق است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران امروز و از سوی ۱۹ شرکت سیمانی در مجموع ۲۹۵ هزار و ۹۰۰ تن انواع سیمان تیپ۲ و ۵، سیمان سفید و سیمان پوزولانی در تالار محصولات صنعتی و معدنی روی تابلو می رود. 

براساس جدول عرضه ها، بیشترین عرضه از سوی شرکت سیمان آبیک با حجم ۴۵ هزار تن خواهد بود. همچنین سیمان ارومیه ۲۷ هزار تن، سیمان بجنورد ۳۰ هزار تن، سیمان بهبهان ۴۲۰۰ تن، سیمان تهران ۱۵۰۰ تن، سیمان خاش ۷۵۰۰ تن، سیمان خزر ۱۵ هزار تن، سیمان خوزستان ۱۳ هزار تن و سیمان دورود نیز ۵ هزار تن انواع محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند. 

در ادامه نیز سیمان ساوه ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن، سیمان شاهرود ۱۰ هزار تن، سیمان شرق ۵ هزار تن، سیمان صوفیان ۴۰ هزار تن، سیمان غرب ۱۰ هزار تن، سیمان فارس ۱۲ هزار تن، سیمان فارس نو ۱۳ هزار تن، سیمان قائن ۶ هزار تن، سیمان کرمان ۱۶ هزار تن و سیمان مازندران ۱۲۰۰ تن انواع سیمان را روی تابلوی معاملات می برند.

براساس این گزارش، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران طی ماه های اخیر از جمله عرضه سیمان گفت: شرکت های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت ها اثر مثبتی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها