محصولات پتروشیمی

شرکت انگلیسی-هلندی شل با دانشگاهی در سنگاپور روی یک پروژه‌ کربن‌زدایی به ارزش ۳.۴ میلیون دلار با هدف تولید محصولات پتروشیمی همکاری می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت انگلیسی-هلندی شل اعلام کرد که با دانشگاه ملی سنگاپور در قالب یک پروژه تحقیقاتی طی سه سال و به ارزش سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای تبدیل دی‌اکسید کربن به محصولات پتروشیمی و سوخت ۳.۴ میلیون دلار همکاری می‌کند.

دو طرف در بیانیه‌هایی جداگانه در پایگاه‌های اطلاع‌رسانس خود نوشتند: محققان شل و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) فرآیندهایی را برای تولید اتانول و ان-پروپانول از دی‌اکسید کربن، محصولی جانبی از فرآیندهای صنعتی، توسعه می‌دهند.

دانشگاه سنگاپوری و شل اعلام کردند که اتانول و ان-پروپانول را می‌توان با بنزین مخلوط کرد و سوخت‌های پاک‌تر تولید کرد یا از آن برای تولید اتیلن و پروپیلن، مواد اصلی تولید پلاستیک، بهره برد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ملی سنگاپور اعلام کرد که روش‌های کنونی تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت و مواد شیمیایی بازدهی مطلوبی برای برآورده کردن نیازهای صنعتی ندارند.

دانشگاه سنگاپوری در بیانیه خود آورده است که شل به تخصص خود برای افزایش کاتالیزورها و فرآیندهای توسعه یافته توسط تیم دانشگاه ملی سنگاپور کمک می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها