نقره+زعفران

بازار مشتقه بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ شاهد انعقاد ۱۵۲ هزار و ۶۳۹ قرارداد آتی بر پایه ۵ دارایی زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و نیز نقره و به ارزشی بالغ بر ۲۱۶۵ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات هفته ای که گذشت، معامله گران تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۶ قرارداد آتی زعفران نگین را به ارزش تقریبی ۱۸۹۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال منعقد کردند که این آمار حاکی از صدرنشینی زعفران نگین از نظر حجم و ارزش معاملات هفتگی در میان سایر دارایی های پایه بود. معامله گران این تعداد قرارداد آتی زعفران نگین را برای تحویل در سه دوره اردیبهشت، تیر و شهریورماه ۱۴۰۰ منعقد کردند.

نقره نیز بعد از زعفران نگین توانست با ثبت انعقاد ۹۶۴۳ قرارداد آتی و به ارزشی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال و در سه سررسید اردیبهشت، خرداد و مردادماه امسال از دیگر دارایی های پایه سبقت گیرد. 

انعقاد ۲۳۷۷ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در سررسیدهای اردیبهشت و شهریور ماه سال جاری، ارزش ۲۱ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریالی را رقم زد.

همچنین ۳۷۸ قرارداد آتی پسته در حالی برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد ماه امسال منعقد شد که ارزش این معاملات به رقم ۵۸.۸ میلیارد ریال رشد کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، معامله گران در هفته گذشته با انعقاد ۱۶۵ قرارداد آتی زیره سبز در سررسید خرداد ماه سال جاری توانستند ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریالی را برای دارایی مذکور به ثبت برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها