آرامکو

سعودی آرامکو و سابک عربستان برای فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دو شرکت ساختار تازه‌ای در نظر گرفتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت‌های دولتی نفت سعودی‌ آرامکو و سابک (سعودی بیسیک اینداستریز) از برنامه خود برای انتقال مسئولیت بازاریابی و فروش تعدادی از محصولات پتروشیمی و پلیمری آرامکو به سابک و مسئولیت بازپرداخت و فروش تعدادی از محصولات سابک به شرکت بازرگانی آرامکو (ATC) خبر دادند.

براساس این تغییرها که قرار است به‌صورت مرحله‌ای و مشروط بر رضایت لازم در سال ۲۰۲۱ اجرا شود، سابک را روی محصولات پتروشیمی و شرکت بازرگانی آرامکو را روی فرآورده‌های نفتی و سوخت متمرکز می‌کند.

این اقدام مهم به‌منظور همسویی راهبردهای سابک و آرامکو و پیرو خرید ۷۰ درصد سابک ازسوی آرامکو در ژوئن ۲۰۲۰ گرفته شده است.

آرامکو و سابک نیز به بررسی گزینه‌های بیشتر بازاریابی جهانی و انتقال فروش در شرکت‌های تولید کننده محصول در سبد سهام گروه آرامکو ادامه می‌دهند.

این تغییرها سبب افزایش کارآیی عملیاتی، تقویت نشان‌های تجاری دو شرکت و ارائه محصولات و خدمات ترکیبی آنها و کمک به حفظ رقابت می‌شود، در عین حال، مشتریان از بهبود دامنه محصول و در دسترس بودن، سفارشات و نقاط فروش، زنجیره تامین، قابلیت اطمینان حمل‌ونقل و خدمات و راه‌حل‌های پس از فروش بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیم البوئینین، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی آرامکو گفت: این انتقال‌ها نشان دهنده تعهد مشترک ما برای استفاده از ماهیت مکمل سبد محصولات آرامکو و سابک است زیرا ما سعی در ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و سهامداران خود داریم.

وی افزود: شرکت بازرگانی آرامکو و سابک در کنار هم متمرکز بر ارائه محصولات و خدمات جهانی در سطح جهان هستند، این تغییرها ما را در موقعیت مطلوب‌تری برای ارائه نوآوری و ارزش پیشرو در بازار قرار می‌دهد.

عبدالرحمن الفاژیه، معاون مدیرعامل سابک گفت: با استفاده از بهینه‌سازی فعالیت‌ها و سبد محصولات ترکیبی مکمل، فروشگاهی با ارائه خدمات متنوع برای منافع مشتریان خود در سطح جهان از جمله در مناطق مهم راهبردی به ویژه در سراسر آسیا ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: این تغییرها در بازاریابی و فروش و تحولات عملیاتی به‌منظور نزدیک کردن ما به بازار و ایجاد چابکی و انعطاف‌پذیری بیشتر برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان و تقویت جاه‌طلبی آنهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها