• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
  • کد خبر: 52879
طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین ترین سطح یک هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۷۸ دلار بسته شده بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت، آمار مطلوب از اعتماد مصرفی آمریکا و قیمت های بالاتر کالا، بازده اوراق خزانه را بالاتر برد و در نتیجه قیمت طلا پایین آمد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از ۱۵ آوریل رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی امن به شمار می رود را گرانتر کرد.

با بازگشایی کسب و کارهای بیشتر، اعتماد مصرفی آمریکا در آوریل به بالاترین حد در ۱۴ ماه اخیر رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

سرمایه گذاران منتظر بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می شود و انتظار می رود نشانه هایی درباره دورنمای سیاست پولی این بانک مرکزی فراهم کند.

کایل رودا گفت: بازار به دنبال نشانه هایی می گردد که شاید بانک مرکزی آمریکا به فکر آغاز تحکیم سیاست پولی افتاده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران و معامله گران پیش بینی های قیمت طلا را پایین برده اند و بسیاری بر این باورند که این فلز ارزشمند با احیای اقتصادی و ضعیف شدن جذابیت دارایی های امن، دیگر به رکورد قیمت بالایی که در سال گذشته به ثبت رساند برنمی گردد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۹۳۱ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و یک سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، ۱۲۱۶ دلار و ۵۸ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها