• ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 52080
پتروشیمی کنگان

شرکت آمریکایی اکسون‌موبیل برای تکمیل مجتمع پتروشیمی هویژو چین با شرکت دولتی سینوپک چین همکاری می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت دولتی مهندسی سینوپک چین برای تکمیل مرحله نخست مجتمع پتروشیمی هویژو واقع در شهر هویژو واقع در استان گواندونگ در جنوب این کشور آسیایی با شرکت آمریکایی اکسون‌موبیل یک قرارداد مهندسی و ساختمانی امضا کرد.

شرکت مهندسی سینوپک اعلام کرد: قرارداد اولیه طراحی، مهندسی، تدارکات و ساخت مرحله نخست مجتمع شیمیایی هویژو را پوشش می‌دهد.

این شرکت چینی بدون اشاره به جزئیات بیشتر ادامه داد: قرارداد یادشده همه واحدهای فرآیندی، تاسیسات و زیرساخت‌ها را پوشش می‌دهد و ارزش آن میلیاردها دلار برآورد شده است.

تصمیم نهایی درباره سرمایه‌گذاری پروژه هویژو هنوز نهایی نشده است، برنامه اکسون‌موبیل برای سرمایه‌گذاری در این طرح نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۷ اعلام شد و کارهای اولیه ساخت‌وساز در آوریل پارسال با هدف‌گذاری برای تکمیل در سال ۲۰۲۳ آغاز شد اگرچه از آن زمان پیشرفت چندانی نداشته است.

این مجتمع شیمیایی در استان گوانگدونگ شامل یک واحد کراکر بخار ویژه تامین خوراک با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و کارخانه‌های پایین‌دستی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن خواهد بود که مواد مورد استفاده در صنایع بسته بندی، خودرو، دیگر صنایع و محصولات مصرفی را تولید خواهد کرد.

۱۰۰ درصد این پروژه متعلق به اکسون موبیل خواهد بود که برای سرمایه‌گذاری خارجی در چین تاحدودی غیر معمول به نظر می‌آید.

این شرکت آمریکایی نیز در پالایشگاه فوجیان متعلق به سینوپک با ظرفیت پالایش روزانه ۲۴۰ هزار بشکه و واحد جانبی کراکر بخار اتیلن با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن ۲۵ درصد سهم دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها