زغال سنگ

تولید زغال سنگ چین در سه ماهه اول سال ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و تا پایان ماه مارس به بیش از ۹۷۰ میلیون تن رسید. تولید زغال چین به دلیل تقاضای بالا برای گرمایش زمستان و فعالیت های صنعتی تقویت شده بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، داده های اداره ملی آمار چین NBS در روز جمعه نشان داد که چین در بین ماه های ژانویه تا مارس ۹۷۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن زغال سنگ تولید کرد درحالی که تولید زغال چین در سه ماهه اول سال قبل ۸۲۹.۹۱ میلیون تن بود.

تولید ماه مارس این کشور هم به تنهایی ۳۴۰.۷۶ میلیون تن بود که در مقایسه با مارس سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشت.

در حالی که موانع و محدودیت های ویروس کرونا در سه ماهه اول سال جاری کمتر از سال گذشته بود اما با افزایش بازرسی های ایمنی در معادن زغال سنگ چین در پی وقوع چندین حادثه منجر به مرگ در معادن سراسر این کشور، میزان تولید زغال چین مهار شد.

سال گذشته، معادن زغال سنگ در ژانویه و فوریه تعطیل شدند زیرا شیوع ویروس کرونا سبب شد دولت تعطیلات سال نو را طولانی تر کند و محدودیت های سفر را در مناطق مختلف اعمال نماید و همین امر به تولید در ماه های مذکور ضربه زد.

در همین حال مصرف زغال سنگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که ناشی از بازگشت اقتصاد و تقاضای شدید برای مصارف گرمایشی در فصل زمستان در میان سرمای شدید هوا بود.

براساس اطلاعات انجمن حمل و نقل و توزیع زغال سنگ چین، مصرف روزانه زغال در ۸ استان حاشیه ای و ساحلی چین در پایان ماه مارس ۲۳.۸ درصد افزایش یافته است.

برخی از تجار اعلام کردند که شرکت های برق و مصرف کنندگان نهایی مانند کارخانه های فولادی از معدنکاران زغال سنگ خواستار افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده شدند.

این اداره همچنین گزارش داد که تولید کک که به طور گسترده در فولادسازی کاربرد دارد در بین ماه های ژانویه تا مارس با رشد ۸.۶ درصدی به ۱۱۸.۹۷ میلیون تن رسیده است.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها