• ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 50903
اوپک

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در آستانه دیدار وزیران اوپک و متحدانش افزایش یافت و ریزش شب گذشته را جبران کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه ۱.۳ درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۵ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۶ درصد کاهش بسته شده بود.

ویوک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در این باره گفت: بازار انتظار دارد اوپک همچنان محدودیت عرضه خود را حفظ کند.

وزیران گروه اوپک پلاس روز پنج شنبه در شرایطی دیدار می ‌کنند که قیمت های نفت در یک ماه گذشته تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به تمدید قرنطینه‌ها در اروپا، کندی روند واکسیناسیون و رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هند و برزیل نوسان پیدا کردند.

اوپک پلاس ماه گذشته با توافق برای ادامه محدودیت عرضه و موافقت با افزایش اندک تولید کشورهای روسیه و قزاقستان، بازار را متعجب کرد به خصوص که در آن زمان به نظر می‌رسید تقاضا رو به بهبود است.

به گفته دهار، با توجه به آنچه که از آن زمان اتفاق افتاده است، منطق اندکی برای افزودن به میزان عرضه وجود دارد. بنابراین تصور می‌رود که این تولیدکنندگان در نشست اول آوریل میزان عرضه را تغییر ندهند.

تحت محدودیت های فعلی، تولید نفت اوپک پلاس بیش از هفت میلیون بشکه در روز نفت فریز شده است. همچنین عربستان سعودی به صورت یکجانبه میزان تولیدش را یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

یک منبع آگاه هفته جاری به رویترز گفت: عربستان سعودی آماده ادامه محدودیت عرضه در ژوئن و حفظ کاهش تولید داوطلبانه خود برای تقویت قیمتهاست.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس روز سه شنبه در آستانه کنفرانس وزیران این گروه تشکیل جلسه داد و در گزارش خود اعلام کرد با وجود ادامه کاهش سطح ذخایر کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، سطح این ذخایر بالاتر از میانگین پنج ساله در فاصله سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت آمریکا به میزان ۳.۹ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۶ مارس رشد کرده است، بسیار بالاتر از انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود که افزایش ذخایر به میزان ۱۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها