صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول نسبت به عدم بهبود یکسان اقتصاد کشورهای جهان که با تبعات بیماری همه گیر کووید_۱۹ دست و پنجه نرم می کنند با وجود توزیع واکسن های کرونا هشدار داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، گری رایس، سخنگوی این صندوق وام دهنده مستقر در واشنگتن گفت: ما شاهد بهبود کلی اقتصاد جهانی هستیم اما هنوز بسیاری از کشورها و مردم جا مانده اند.

وی افزود: ما در گذشته این موضوع را "بهبود واگرانه" کشورها توصیف کرده ایم که در آن سطوح (بهبود اقتصادی) کشورها بسیار متفاوت هستند و من فکر می کنم که هنوز این تصویر گسترده را مشاهده می کنیم.

رایس در ادامه گفت: صندوق بین المللی پول در ۶ آوریل پیش بینی های جدید رشد اقتصاد جهانی را منتشر می کند. این صندوق در ماه ژانویه پیش بینی کرد که پس از رکود ۳.۵ درصدی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ به دلیل بسته شدن مرزها و برهم زدن تجارت در پی شیوع کرونا، در سال ۲۰۲۱ بازگشت چشمگیر ۵.۵ درصدی را شاهد خواهد بود.

با این حال این صندوق هشدار داد که چشم انداز اقتصاد جهانی با "عدم اطمینان عجیبی" روبرو شده است و تاکید کرد که این اقتصاد قرار است از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ بالغ بر ۲۲ تریلیون دلار به دلیل همه گیری کرونا از دست بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها