آتی

در جریان معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۲۵۱ هزار و ۸۲۴ قرارداد آتی را در ۱۰ سررسید معاملاتی و به ارزشی بیش از ۳۴۱۹ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در معاملات هفته ای که گذشت تعداد ۲۳۱ هزار و ۸۱۴ قرارداد آتی زعفران نگین در ۴ سررسید اسفند ماه ۱۳۹۹ و اردیبهشت، تیر و شهریور ماه ۱۴۰۰ منعقد شد که ارزش بیش از ۳۰۳۳ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریالی را در پی داشت.

انعقاد ۲۶۹۱ قرارداد آتی زعفران پوشال برای تحویل در دو سررسید اسفند ماه امسال و اردیبهشت ماه سال آینده نیز ارزش ۲۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریالی را رقم زد.

براساس آمار ثبت شده در بازار مشتقه بورس کالای ایران، معامله گران در سررسید فروردین ۱۴۰۰ بر پایه دارایی تازه وارد بورس یعنی نقره، ۱۷ هزار و ۷۱ قرارداد را منعقد کردند تا این دارایی با ثبت ارزش ۳۳۳ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریالی بعد از زعفران نگین بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص دهد.

حجم معاملات پسته نیز به ۲۰۸ قرارداد رسید و ارزش این تعداد قرارداد منعقده برای تحویل در دو سررسید فروردین و خرداد ۱۴۰۰ ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریالی را به ثبت برساند.

تنها سررسید فعال دارایی پایه زیره سبز نیز با انعقاد ۴۰ قرارداد و ثبت ارزش تقریبی ۱.۸ میلیارد ریالی معاملات هفتگی خود پایان داد.

این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته در حالی با ثبت رشد ۶۰ و ۵۵ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن پایان یافت که بازار آتی بورس کالای ایران با این حجم و ارزش معاملاتی به پیشواز آخرین هفته کاری قرن رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها