طلا

به دنبال تضعیف دلار و عقب نشینی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید. به نظر می رسد نگرانی ها از رشد نرخ تورم سبب تقویت بیشتر جذابیت بازار طلا شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد رشد به ۱۸۱۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت در اوایل امروز به بالاترین رقم از ۱۶ فوریه یعنی ۱۸۱۵ دلار و ۶۳ سنت رسید بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۲۳ درصد رشد به ۱۸۱۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت گفت: «یکی از معدود دارایی هایی که اشتها برای خرید آن کم شده در حال حاضر دلار است و همین مسئله سبب تقویت قیمت طلا شده است.»

ارزش دلار به پایین ترین رقم در طی بیش از یک ماه گذشته رسیده و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. سرمایه گذاران منتظر سخنان جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره در اواخر امروز هستند.

میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا که روز دوشنبه به بالاترین رقم حدود یک سال گذشته رسیده بود امروز کاهش داشت و سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

رودا افزود: «به نظر می رسد که روند حرکت طلا کاهشی است و نشانه ای از معکوس شدن این روند نیست، مگر آنها افزایش واقعی انتظار تورمی و صحبت های احتمالی مقامات فدرال رزرو در مورد کنترل افزایش سوددهی اوراق قرضه شرایط را تغییر دهد.»

طلا که همواره در وضعیت افزایش نرخ تورم به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود طی جلسه گذشته و به دلیل نگرانی از رشد تورم شاهد ۱.۵ درصد رشد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها