بورس انرژی

آیین تکریم سید علی حسینی مدیرعامل پیشین شرکت بورس انرژی ایران با حضور ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از مدیران عامل ارکان بازار سرمایه در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، در این مراسم که حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه اعضای هیات مدیره این سازمان و مدیران عامل ارکان بازار سرمایه، اعضای جدید هیات مدیره بورس انرژی حضور داشتند با اهدای لوح یادبود از زحمات سید علی حسینی، مدیرعامل پیشین بورس انرژی تقدیر شد.

رییس سازمان بورس در این مراسم با تقدیر از زحمات مجدانه سید علی حسینی در بیش از یک دهه اخیر برای تاسیس، راه اندازی و توسعه بورس انرژی ایران اظهار کرد: بازار سرمایه امروز ایران مرهون زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر حسینی در سال های گذشته است که این سعی و کوشش ها امروز از ایشان مدیری اخلاقمند و متخصص ساخته است.

وی از حضور حسینی در حوزه نظارتی بازار سرمایه و ارکان به عنوان منشا خیر و برکت یاد کرد و افزود: ایشان از ابتدای تشکیلات سازمان بورس و راه اندازی بورس ها به عنوان عنصری کارآمد در همه بخش ها از جمله معاونت نظارت بر ناشران سازمان بورس یا ارکان بازار سرمایه همواره  در پیشبرد اهداف متعالی این بازار از نقش موثر و کارآمدی برخوردار بوده اند و خداحافظی ایشان از بورس انرژی برای بنده بسیار سخت و گران بود.

به گفته قالیباف اصل، انتخاب علی نقوی به عنوان مدیر عامل جدید بورس انرژی ایران در این دوران از بازار سرمایه بخش زیادی از نگرانی ها از بابت خلاء حضور حسینی در این بورس را برطرف می کند.

رییس سازمان بورس یادآور شد: نقوی از مدیران زحمتکش، دقیق و کاری به شمار می رود که امیدواریم با همان جدیت و قوت همیشگی، برنامه ها و فعالیت های توسعه ای بورس انرژی ایران در دوره مدیریت ایشان نیز دنبال و نقش این بورس به ویژه در حوزه تامین مالی بخش انرژی کشور افزایش یابد.

قالیباف اصل با درخواست از علی حسینی برای ارایه کمک فکری و مشاوره ای به هیات مدیره و مدیر عامل جدید بورس انرژی ایران عنوان کرد: با توجه به منزلت و نگاه تخصصی آقای حسینی، از ایشان درخواست کردم که در سازمان بورس نیز یاری گر و کمک کننده ما باشند که به عنوان مشاور رییس سازمان، متواضعانه پذیرفتند.

در ادامه این جلسه علی نقوی مدیر عامل جدید بورس انرژی ایران با اشاره به موقعیت و جایگاه بورس انرژی ایران و تلاش های صورت گرفته در ۸ سال گذشته یادآورد شد: این جایگاه برای بورس انرژی و بازار سرمایه ایران، بدون تدبیر و تلاش های خستگی ناپذیر سید علی حسینی هیچ گاه میسر نمی شد.

وی از حسینی با عنوان یکی از از معماران بازار سرمایه نوین کشور یاد کرد و افزود: ایشان نقش بی بدیلی در ایده پردازی و اجرا و توسعه زیر ساخت های بازار سرمایه همچون ارکان و بستر های معاملاتی و تکنولوژیکی بازار داشته اند.

نقوی با اشاره به تلاش های پیوسته وی در مذاکره و پیگیری برنامه های کلان حوزه انرژی افزود: طی ۸ سال اخیر بورس انرژی ایران از رشد توسعه ای قابل توجهی برخوردار شده است.

در انتهای این مراسم سید علی حسینی با ارایه تاریخچه ای از ایده راه اندازی بورس انرژی ایران و اقدام های صورت گرفته برای تاسیس و فعالیت این شرکت نو پا در ۱۰ سال قبل، یادآور شد: طی ۴ دوره مختلف از حضور روسای سازمان بورس، همواره با لطف و حسن نظر آنها نسبت به خود و عملکرد مدیریتی در برابر مسئولیتی که داشته ام روبرو بودم.

حسینی با بیان اینکه از حدود یک دهه گذشته تاکنون، با بورس انرژی ایران مانوس و پیگیر برنامه های اجرایی و توسعه ای آن بوده، گفت: شاید چنین وظیفه و مسئولیت هایی که بتوان در آن به کشور خدمت کرد برای همه میسر نباشد و بابت این رزق باید خدا را شاکر بود.

در مراسم تکریم مدیر عامل پیشین بورس انرژی ایران سلمان خادم المله رییس هیات مدیره و محمد رحمانی نصر آبادی و مرتضی علی اکبری از اعضای هیات مدیره شرکت بورس انرژی ایران، محمد حسن ابراهیمی سروعلیا و جعفر جمالی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به منزلت و خصوصیات اخلاقی و علمی سید علی حسینی، از وی به عنوان مدیری صادق، متخصص و اخلاق مند یاد کردند و به توصیف سایر ابعاد شخصیتی وی، طی بیش از ۱۵ سال تلاش مستمر و خستگی ناپذیر در بازار سرمایه پرداختند.

در انتهای این جلسه علاوه بر اعطای حکم جدید سید علی حسینی به عنوان مشاور سازمان بورس از سوی قالیباف اصل، به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی به منظور قدردانی از یک دهه تلاش و کوشش وی در تعالی بورس انرژی ایران اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها