صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ به دنبال رشد ۱.۹ درصدی در سال ۲۰۲۰، ۷.۹ درصد بزرگتر خواهد شد چرا که فعالیت های اقتصادی در این کشور همچنان عادی بوده و شیوع ویروس کرونا تحت کنترل است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول در بیانیه ای پس از پایان بررسی سالانه اقتصاد چین اعلام کرد که اقتصاد این کشور پس از بحران کرونا به علت تلاش های مؤثر برای مهار این ویروس و سیاست‌های مالی برای کاهش تأثیر این بحران، به سرعت در حال بهبود است.

صندوق بین المللی پول همچنین تاکید کرد که سیاست گذاران چینی برای محافظت از شرکت هایی که بیشترین ضرر را متحمل شدند و همچنین حمایت از ثبات مالی این کشور، کمک های مالی بسیاری را ارائه داده اند.

هیئت اجرایی این صندوق افزود: سیاست های کلان اقتصادی و مالی چین به بهبود اقتصادی این کشور کمک کرده است.

این صندوق در ادامه خواستار ادامه سیاست های مالی و پولی این کشور تا زمان بهبودی کامل اقتصاد چین شد. به گفته مدیران اجرایی، همزمان با بهبود وضعیت، اقدامات موقت حمایت از بخش مالی باید با سیاست هایی برای حل وام های مشکل دار و تقویت چارچوب های نظارتی جایگزین شود.

بانک جهانی نیز در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی کرد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۹ درصد رشد خواهد کرد.

ایهان کوز، معاون رشد اقتصادی عادلانه و موسسات مالی بانک جهانی گفت: بهبود اقتصاد چین تاکنون با سرعتی بیشتر از آنچه پیش بینی می شد، پیش رفته است و با افزایش بیش از حد انتظار تقاضای متوقف شده نیز حمایت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها