فرهاد سحرخیز

فرهاد سحرخیز ضمن تشریح کارکرد و مزایای صندوق های کالایی کشاورزی در بورس کالا گفت: خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز، کارمزد بسیار اندکی به نسبت سهام دارد و این صندوق با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش هر واحد ۱۰ هزار ریال، پذیره‌نویسی خود را دیروز (یکشنبه) آغاز کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ فرهاد سحرخیز، عضو هیات‌مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز، با اعلام این مطلب افزود: گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری کالای کشاورزی، ضمن حل معضل کمبود نقدینگی کشاورزان، گام دیگری به منظور جلوگیری از خام فروشی زعفران برداشت.

وی اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود، به سرمایه‌گذاری در بازارهای کاذب یا بهتر است بگوییم احتکار کالاهایی همچون طلا، دلار، خودرو و البته زعفران روی آورده‌اند. گروه سحرخیز با هدف هدایت نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه و همچنین توسعه و ارتقای تولید زعفران، اقدام به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی کرد.

این عضو هیئت مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز با اشاره به مزایای فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی، افزود: با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن بازار، ضمن جلوگیری از خام فروشی زعفران، سرمایه‌گذاران بازدهی مناسب و کم ریسکی دارند.

به گفته سحرخیز، خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق کالای کشاورزی، از طریق تمام سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است.

وی افزود: منابع حاصل از پذیره‌نویسی صندوق، در تمام سپرده‌های کالاهای کشاورزی، قراردادهای آتی و اختیار معاملات سرمایه‌گذاری شده و منابع مازاد روی اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو هیات مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها، تنوع بخشی فعالیت و راهبردهای معاملاتی، نقدشوندگی بالا، سبد سرمایه‌گذاری متنوع و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق زعفران سحرخیز است.

عضو هیات مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز در توضیح ساز و کار معاملات در صندوق‌های کالایی کشاورزی، خاطرنشان کرد: در واقع این صندوق‌ها با استفاده از دارایی‌هایی که خریداران واحدهای صندوق در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اقدام به سبدگردانی و معاملات در حوزه کالاهای کشاورزی می‌کنند که قبلا در انبار آنها گواهی سپرده شده و از این راه می‌توانند به سرمایه‌گذاران خود سود برسانند.

سحرخیز با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت این اتفاق شفاف شدن بازار کالاهای کشاورزی است، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری کالای کشاورزی در واقع منافع ۴ بخش را تامین می‌کنند که شامل صندوق وسرمایه‌گذاران آن، کشاورز، خود کالای کشاورزی و صنایع وابسته به این محصولات است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این صندوق این است که فعالیت بازارهای کشاورزی را افزایش داده و در این مسیر نیز از یک ابزار بسیار مهم یعنی سرمایه استفاده کرده و با توجه به منافع جمعی فعالیت در این بازارها را مدیریت می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها