پتروشیمی

تقاضای صنایع پتروشیمی چین برای گاز مایع (ال‌پی‌جی) تا سال ۲۰۲۲ سالانه ۱۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، واردکنندگان کلیدی گاز مایع چین اعلام کردند که انتظار می‌رود صنعت رو به توسعه پتروشیمی چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی سالانه حدود ۱۰ میلیون به تقاضای گاز مایع خود بیفزاید.

صنعت پتروشیمی چین در پی توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید اتیلن کراکر و پروپان هیدروژن‌زدایی شده، به بزرگترین مصرف کننده گاز مایع تبدیل شده است، در عین حال پروژه‌های پتروشیمی بیشتری برای سال جاری و آینده میلادی راه‌اندازی می‌شود.

صنعت پتروشیمی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی نیمی از واردات گاز مایع و نیمی از واردات ۹ ماه سال جاری میلادی را به خود اختصاص داد.

بر اساس تحلیل‌های مؤسسه آرگوس، بخش کوچکی از واردات گاز مایع واحدهای پتروشیمی به بازار عمده فروشی فروخته می‌شود.

لیانگ بین در کنگره تجارت نفت و گاز چین اعلام کرد: راه‌اندازی ۱۲ پروژه پتروشیمی شامل هفت واحد هیدروژن‌زدایی پروپان و پنج اتیلن کراکر، در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ میلادی سالانه ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تن تقاضای اضافه برای گاز مایع ایجاد می‌کند که با وجود افزایش ظرفیت پالایش داخلی بخش عمده آن نیز باید وارد شود.

تقاضای چین برای پروپان به دلیل شرایط ضعیف بازارهای بنزین سریعتر از بوتان در حال افزایش است وانتظار می‌رود تقاضای شدید ازسوی صنعت پتروشیمی چین تقاضا برای گاز مایع را در سال ۲۰۲۲ میلادی به سالانه ۳۰ میلیون تن برساند.

چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گاز مایع وارد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها