اقتصاد جهان

بزرگترین اقتصادهای جهان در حال ورود به یک ماراتن هستند.

به گزارش کالاخبر به نقل از بلومبرگ، در یک سری نظرسنجی ها که روز یکشنبه منتشر شد جو بایدن، نامزد دموکرات، از رئیس جمهور دونالد ترامپ، جلوتر است. مناطق بزرگ اروپا با پیوستن کشورهای اتریش تا پرتغال در این نتیجه گیری که اقدامات سختگیرانه تری برای مقابله با ویروس کرونا مورد نیاز است، این هفته تعطیل شدند. وعده واضح بانک مرکزی اروپا برای ارائه بسته جدید محرک پولی در جلسه سیاسی بعدی خود، فضای تفکر زیادی را به بازارها داده است.

به نظر می رسد که بانک انگلیس در این هفته یکی دیگر از انگیزه های پولی را به راه بیندازد زیرا تعطیلات جدید ویروس کرونا باعث شوک در اقتصاد و فشار بیشتر بر امور مالی دولت می شود. شرکت های بریتانیایی در سال جاری وام های خالص خود از بانک ها را ۵ برابر می کنند و بعید است بسیاری از اینها بدهی خود را تا سال ۲۰۲۲ شروع کنند.

رییس جمهور چین، شی جین پینگ خواستار ایجاد زنجیره های تامین مستقل و قابل کنترل برای تامین امنیت صنعتی و ملی شد، همانطور که اقدام ایالات متحده بر آن است تا چین را از صادرات اصلی خود محروم کند.

نشانگرهای تولید نشان می دهد که کارخانه های آسیا در ماه اکتبر به تدریج جلوتر می روند در حالی که مدیران در مورد چشم انداز بهبودی بسیار خوشحال هستند و شیوع محلی ویروس کمتر می شود.

انتظار می رود بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را تا پایین ترین سطح پایین کاهش دهد، هدف بازده سه ساله خود را کاهش دهد و خرید بیشتر اوراق قرضه را آزاد کند. سه رییس سابق بانک مرکزی گفتند: بانک های هند که با بدترین انبوه بدهی بد جهان روبرو هستند، رشد اقتصادی کشور را به خطر می اندازند، مگر اینکه دولت برای بهره برداری از برخی از آنها وارد عمل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها