جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر و خلیل اباد

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالای ایران گفت: برای رونق معاملات کشمش چند نکته مهم وجود دارد که اولین گام، راه اندازی یک میز آموزش در جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد است تا کشاورزان به راحتی بتوانند روند معامله کشمش در بورس را یاد بگیرند.

به گزارش «کالاخبر»؛ وی افزود: بدون تعارف بگویم، اهمیت ورود کشمش به بورس کالای ایران این است که کشاورزان دیگر محصول ارزشمند خود را مفت به دلالان نفروشند که بدون شک استارت این اتفاق از امروز آغاز شده است. 
به گفته نیک بین، امروز در شرایطی که یک کیلو کشمش ۲۰ هزار تومان هزینه دارد، به دلیل نیاز مالی کشاورز و فعالیت واسطه ها این محصول ۲۲ هزار تومان به دلال فروخته می شود و باید این اتفاق متوقف شود. 
این نماینده مجلس خطاب به کشاورزان گفت: با ورود کشمش به بورس کالا، بدون مشکلات گذشته در فروش محصول، در خانه بمانید و بدون نیاز به هیچ سختی به صورت آنلاین گواهی سپرده کشمش خود را به قیمت واقعی بفروشید. با رونق این معاملات شیوه عرضه محصول به مرور اصلاح می شود و شاهد بسته بندی های شکیل کشمش به منظور صادرات به بازارهای بین المللی خواهیم بود.  
نیک بین اعلام کرد که با کمک سازوکار بورس کالا، کشمش کشور ارزشمند می شود و محصول باکیفیت تر باید نرخی به مراتب بالاتر از محصول نامرغوب پیدا کند. نماینده مردم کاشمر در پایان گفت: با اتحاد کشاورزان، اتفاق های زیبایی رقم خواهد خورد به طوریکه همگی می توانیم با بهره گیری از ظرفیت بورس کالا، کشمش را به جایگاه واقعی خود برسانیم؛ در طرف دیگر اتحاد صادرکنندگان نیز مهم است تا ارزآوری مطلوبی برای کشور رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها