گواهی

مرداد ماه ۱۳۹۹ در حالی پایان یافت که معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران بیش از ۱۰ میلیون و ۴۱۳ هزار گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۵ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال معمولی، زیره سبز، پسته فندقی ۳۲-۳۰ و سکه طلا و به ارزشی بیش از ۳۸۳۱ میلیارد ریال دادوستد کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات مرداد ماه سال جاری زعفران نگین با معامله بیش از ۷ میلیون و ۹۶ هزار گواهی سپرده کالایی بیشترین حجم معاملات این ابزار مالی را به خود اختصاص داد و ارزش ۷۳۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریالی را رقم زد.

حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ۴۸۸ هزار و ۷۱۲ گواهی رسید تا ارزش نزدیک به ۳۲ میلیارد ریالی در نمادهای معاملاتی این دارایی پایه ثبت شود.

در این بازه زمانی، آمارها حاکی از معامله ۶۰ هزار و ۴۰۶ گواهی سپرده پسته فندقی با ارزش ریالی ۷۲ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران است.

معامله گران بیش از ۵۳ هزار و ۵۸۸ گواهی سپرده زیره سبز را در نماد معاملاتی دو انبار کیمیا بذر و مینوبذر خرید و فروش کردند تا ارزش این معاملات به بیش از ۲۸.۵ میلیارد ریال برسد.

این گزارش می افزاید، بررسی آمارها نشان می دهد که طی مرداد ماه سال جاری بیش از دو میلیون و ۷۱۴ هزار گواهی سپرده سکه طلا نیز در بازار مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش بیش از ۲۹۶۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریالی را در پی داشت. به این ترتیب سکه طلا بعد از زعفران نگین بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داد، اما از نظر ارزش معاملاتی توانست صدر جدول را از آن خود کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها