مقاطع فولادی

بررسی آمار دوره سه ماهه امسال گویای واردات ۱۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی (میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع ) است که در مقایسه با رقم ۲۷ هزار تن دوره مشابه پارسال کاهش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر»؛ به استناد جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فصل بهار امسال بطور متوسط ۶۴.۶ درصد کاهش واردات در زمینه تیرآهن، میلگرد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع داشته‌ایم.

سه ماهه نخست سال گذشته چهار هزار تن تیرآهن، ۹ هزار تن میلگرد و ۱۴ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع انجام شده، اما امسال در دوره این گزارش واردات تیرآهن صفر بود، میلگرد با واردات پنج هزار تن نسبت به پارسال ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی با واردات هفت هزار تنی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافت.

افزایش ۱۶۳ درصدی واردات مقاطع تخت

فصل بهار امسال واردات مقاطع تخت فولادی برخلاف مقاطع طویل با افزایش ۱۶۳ درصدی نسبت به بهار ۹۸ روبرو شد که این امر ناشی از نابرابری میزان تولید با بازار مصرف است.

آمار سه ماهه نخست امسال گویای واردات ۱۷۹ هزار تن مقاطع تخت فولادی است که در مقایسه با ۶۸ هزار تن عملکرد سال گذشته افزایش ۱۶۳ درصدی دارد.

بیشترین میزان واردات در دوره سه ماهه امسال مربوط به ورق گرم می شود که با رقم ۸۷ هزار تن نسبت به ۲۱ هزار تن در سه ماهه ابتدایی پارسال افزایش ۳۱۴ درصدی دارد.

ضمن اینکه واردات ۴۴ هزار تنی ورق سرد در بهار امسال در مقایسه با ۱۵ هزار تن در دوره مشابه سال گذشته ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین ورق پوششدار نیز در فصل بهار ۹۹ به میزان ۴۸ هزار تن واردات انجام شد که در مقایسه با ۳۲ هزار تن سه ماهه ۹۸ رشد ۵۰ درصدی دارد.

واردات تولیدات فولادی با رشد ۱۰۱ درصدی

کل واردات تولیدات فولادی در سه ماهه نخست امسال به رقم ۱۹۱ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۱ درصدی را ثبت کرد.

میزان واردات تولیدات فولادی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ برابر با ۹۵ هزار تن اعلام شده بود.

آمار مورد بررسی گویای آن است که در فصل بهار باوجود رونق ساختمان‌سازی نسبت به سه ماهه قبل از آن(زمستان) نیازی به واردات مقاطع طویل نبوده، اما بدلیل ضعف تولید در بخش مقاطع تخت، ناگزیر از واردات بوده‌ایم ودر عین حال صادرات مقاطع تخت فولادی هم در سه ماهه نخست امسال بطور متوسط ۷۰.۶ درصد کاهش ثبت شد.

به گزارش ایرنا، سال ۹۷ بالغ بر دو میلیون ۱۱۰ هزار تن صادرات مقاطع طویل فولادی انجام شد و نسبت به سال ۹۶ که ۸۴۶ هزار تن بود، رشد ۱۴۹ درصدی را ثبت کرد.

ضمن اینکه مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی در سال ۹۷  به رقم ۸۷۷ هزار تن رسید و در مقایسه با ۷۷۷ هزار تن عملکرد سال ۹۶ رشد ۱۳ درصدی را نشان داد.

میزان واردات شمش فولادی (بیلت و بلوم) در سه ماهه نخست امسال یک هزار تن بود که با عملکرد فصل بهار پارسال یکسان است و تفاوتی ندارد ، در عین حال واردات اسلب برای سال گذشته و امسال ثبت نشده است، علاوه براین واردات آهن اسفنجی هم صفربود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها