2298.jpg

حجم معاملات آتی سكه طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۴۷هزار و ۶۳۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵هزار و ۱۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته اخیر رشد ۷ درصدی را تجربه کرد این در شرایطی است که حجم معاملات آتی طی هفته مذکور به ۴۴ هزار و ۱۸۴ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۳۸ هزار و ۱۳۱ قرارداد به معاملات تحویل اسفند ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۴ هزار میلیارد و ۳۲ میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید دی ماه با ۷ هزار و ۴۹۱ قرارداد و ارزش  بیش از ۷۷۹ میلیارد ریال رسید و در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال جاری نیز با حجم ۷۱۹ قرارداد و به ارزش بیش ۷۲ میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین قرارداد تحویل آبان ماه نیز با ۷۱۷ قرارداد و ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، همچنین قرارداد تحویل شهریور ماه نیز با ۵۷۸  قرارداد به ارزش بیش از ۵۸ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

نکته قابل توجه در معاملات سکه آتی هفته اخیر این بود که سر رسید تیر ماه به عنوان نزدیک ترین قرارداد و سکه اسفند ماه به عنوان دور ترین موعد تحویل بیشترین حجم معاملات را تجربه کردند، به طوری که حتی قرارداد تیر ماه از سرریدهای شهریور و آبان ماه نیز پیشی گرفت.

از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف بر خلاف روند کاهشی که طی روزهای هفته تجربه کرد ( به جز سر رسید شهریور) با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۷هزار تومان به فروش رسید که افزایش۰/۰۳ درصدی را در این روز به ثبت رساند.این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور با قیمت یک میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد و افت۰/۲۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. از سویی سکه تحویل آبان سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش ۰/۱۳ درصدی نسبت به چهارشنبه رو به رو شد. همچنین سکه سررسید دی ماه با رشد ۰/۲۲ درصدی با قیمت یک میلیون و۵۸هزار تومان معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۵۸ تومان، رشد ۰/۱۶ درصدی را تجربه کرد.

ثبات بهای سکه در ماه مبارک رمضان

در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته، قیمت سکه به زیر یک میلیون تومان کاهش یافت و این احتمال وجود دارد در هفته جاری نیز به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان قیمت ها ثابت باقی بماند، اما بازار نقدی با کاهش حجم تقاضا مواجه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با روند قیمت طلا و سکه در هفته گذشته، اظهار کرد: نوسان قیمت‌ها در هفته‌ای که گذشت زیاد نبود و وضعیت بازار تقریبا دارای نوسان بود. در سه هفته قبل به طور کلی قیمت طلا رو به کاهش بود و در این هفته نیز تقریبا با وضعیت مشابهی روبرو بودیم.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت طلا در سه هفته‌ای که گذشت به حداقل قیمت خود در سه ماه اخیر رسید. قیمت سکه نیز در هفته اخیر به زیر یک میلیون تومان کاهش یافت. قیمت طلای ۱۸ عیار هم از گرمی ۱۰۷ هزار تومان به ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دو هفته گذشته کاهش یافت.

وی همچنین در خصوص چگونگی وضعیت بازار طلا و سکه در ماه مبارک رمضان، گفت: با ورود به ماه مبارک رمضان قیمت‌ها کاهش نمی یابد اما با کاهش سطح معاملات در هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان همراه خواهیم بود.

به گفته کشتی‌آرای، از فردا (دوشنبه) شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام می‌شود و پس از آن میل به افزایش یا قیمت طلای جهانی مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها