• ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
  • کد خبر: 37283
چین

در حالی که بازارهای بورس چین امروز و میان شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را پس از تعطیلات سال نوی چینی از سر گرفته است شاخص‌های بورس شاهد بیشترین افت از زمان ترکیدن حباب بورس در سال ۲۰۱۵ بودند

به گزارش «کالاخبر» به‌نقل از بلومبرگ، امروز با بازگشایی بازارهای مالی داخل چین برای اولین بار از روز ۲۳ ژانویه، شاخص بورس سی‌اس‌آی۳۰۰ شاهد افت ۹.۱درصدی بود. شاخص بورس سنگ آهن چین نیز امروز شاهد افت ۸درصدی بود، در حالی که شاخص بورس مس، نفت خام و روغن پالم این کشور نیز به‌میزان حداکثر مجاز خود افت داشتند. میزان سوددهی اوراق قرضه ده‌ساله دولت چین شاهد بیشترین افت از سال ۲۰۱۴ تاکنون بود. ارزش یوان چین نیز با بیش از یک درصد کاهش به ۷ یوان در برابر هر دلار رسید.

سقوط شاخص‌های بورسی در حال رخ می‌دهد که رگولاتورهای مالی چین اقداماتی را به‌منظور کاهش زیان شرکت‌ها از شیوع کرونا اعلام کرده‌اند. بانک مرکزی چین روز دوشنبه اقدام به تزریق نقدینگی به اقتصاد این کشور کرد تا مانع از افت بیشتر رشد اقتصادی شود. بانک مرکزی این کشور همچنین نرخ بهره را به‌میزان ۱۰ واحد کاهش داد. مقامات چینی همچنین از سرمایه‌گذاران خواسته‌اند تا تأثیر ویروس کرونا را به‌شکل واقع‌بینانه‌ای ارزیابی کنند. کرونا تاکنون در چین بیش از ۳۶۰ کشته به‌جای گذاشته و بیش از ۱۷ هزار نفر را مبتلا کرده است.

لی شووی، رئیس مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری واندفو در پکن گفت: دادوستد سهام واقعاً دشوار است... پیش‌بینی اینکه وضعیت این بیماری به چه سمتی پیش خواهد رفت غیرممکن است، حتی کارشناسان نیز هیچ ایده‌ای در مورد پایان یافتن موج شیوع کرونا ندارند چه برسد به دلالان بورس. الآن خیلی زود است که بخواهیم سهام بخریم و فروختن نیز کار دشواری است زیرا همه سهام‌ها به حداکثر افت خود رسیده‌اند، بنابراین من ترجیح می‌دهم فعلاً سیاست صبر و انتظار را پیشه کنم..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها