نفت

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر، ۵.۵میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به ۴۴۱.۴ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند کاهش ذخایر آمریکا برابر با ۱.۷ میلیون بشکه در روز باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است چون پالایشگاه‌ها تولید خود را در پایان سال جاری میلادی افزایش داده‌اند.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر، ۵.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و به ۴۴۱.۴ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند کاهش ذخایر آمریکا برابر با ۱.۷ میلیون بشکه در روز باشد.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پالایش نفت خام در هفته گذشته ۴۱۸ هزار بشکه افزایش داشت. نرخ فعالیت پالایشگاه‌ها ۲.۷ درصد در این هفته افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت ۱۶ سنت بالا رفته و به ۶۸.۰۸ دلار در هر بشکه رسیده است و قیمت نفت خام آمریکا با ۲ سنت کاهش ۶۱.۶۶ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

اندرو لیپو، رئیس شرکت نفت لیپو در هوستون گفت: بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، تعمیرات پاییزه پالایشگاه‌ها پایان یافت و شاهد افزایش فعالیت آنها هستیم که باعث شده ذخایر نفت خام در این هفته کاهش قابل توجهی پیدا کند.

متأسفانه پالایشگاه‌ها در حال تبدیل مازاد نفت خام به ذخایر اضافی بنزین هستند که به‌نفع حاشیه سود آنها در اوایل ۲۰۲۰ نیست.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین این کشور دو میلیون بشکه در این هفته افزایش یافته و به ۲۳۹.۳ میلیون بشکه رسیده است. این بالاترین حد ذخایر بنزین از ماه مارس تا به امروز است. تحلیلگران یک افزایش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای را برای ذخایر بنزین پیش‌بینی می‌کنند.

ذخایر نفت خام در کاشینگ اوکلاهاما ۲.۴ میلیون بشکه در روز در هفته گذشته کاهش داشت.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر میعانات گازی که شامل دیزل و نفت گرمایشی می‌شود ۱۵۲ هزار بشکه در این هفته کاهش یافته و به ۱۲۴.۹ میلیون بشکه رسیده است در حالی که انتظار می‌رفت ۸۰۰ هزار بشکه افزایش داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها