چین

صادرات چین در ماه ژوئن، با افزایش فشارهای تجاری بین واشنگتن و پکن کاهش یافت و واردات این کشور هم بیش از حد انتظار افت کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در ماه ژوئن، با افزایش فشارهای تجاری بین واشنگتن و پکن، صادرات چین کاهش یافت، در حالی که واردات این کشور هم بیش از حد انتظار افت کرد. از سوی دیگر مازدا تجاری این کشور با آمریکا دوباره افزایش یافت، تا تنش‌های تجاری بین دو کشور همچنان بالا بماند.

انتظار می‌رود، رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم، که فردا (دوشنبه) اعلام خواهد شد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی این کشور در ۲۷ سال گذشته باشد.

صادرات ماه ژوئن ۱.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افت کرد. این در حالی بود که تحلیل‌گران افتی ۲ درصدی را پیش‌بینی می‌کردند.واردات ۷.۳ درصد سقوط کرد، در حالی که تحلیل‌گران انتظار داشتند ۴.۵ درصد افت کند. واردات چین در ماه می هم ۸.۵ درصد سقوط کرده بود.

مازاد تجاری چین با آمریکا ۱۱ درصد در ماه ژوئن جهش کرد و از ۲۶.۹ میلیارد دلار، به ۲۹.۹۲ میلیارد دلار رسید. به این ترتیب برای نیمه اول ۲۰۱۹، مازاد تجاری چین با آمریکا، ۵ درصد جهش کرد و به ۱۴۰.۴۸ میلیارد دلار رسید.

واردات زغال‌سنگ در ماه ژوئن ۱.۴ درصد افت کرد و به ۲۷.۱ میلیون تن رسید. در نیمه اول ۲۰۱۹، چین ۱۵۴.۴۹ میلیون تن از این سوخت را وارد کرده است، که ۵.۸ درصد نسبت به بازه مشابه سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

صادرات فلزات نادر در ماه ژوئن، پس از ۲ ماه افت، ۹ درصد جهش کرد به ۳۹۶۶ تن رسید.

واردات نفت خام چین در ماه ژوئن با افزایش تقاضا از سوی پلایشگاه‌های جدید، ۱۵.۲ درصد جهش کرد. بزرگترین واردکننده نفت جهان ۳۹.۵۸ میلیون تن نفت خام در ماه ژوئن وارد کرد.

واردات سنگ آهن در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون رسید و به ۷۵.۱۸ میلیون تن رسید.واردات مس در ماه ژوئن ۲۷.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته سقوط کرد و به ۳۲۶ هزار تن رسید.

با جنگ تجاری و مرض تب خوکی، واردات دانه سویای چین در ماه ژوئن ۱۱.۵ درصد سقوط کرد و به ۶.۵۱ میلیون تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها