آژانس بین‌المللی انرژی

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی عقیده دارد در صورت عدم سرمایه‌گذاری برای تامین انرژی در آینده، افزایش قیمت انرژی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد بی‌ثباتی در بازار جهانی انرژی و افزایش قیمت آن در صورت عدم تقویت سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک ادامه خواهد داشت.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی عقیده دارد در صورت عدم سرمایه‌گذاری برای تامین انرژی در آینده، انتقال به سمت سوخت‌های پاک و با آلایندگی صفر کربن بی‌ثبات خواهد بود.

وی گفت: «احتمال آشفتگی‌های بیشتر در بازار انرژی جهان وجود دارد و ما سرمایه‌گذاری کافی برای تامین نیاز انرژی در آینده را نداریم. بی‌ثباتی‌های موجود زمینه را برای یک دوره نامتعادل آماده می‌کند».

بیرول این اظهارات خود را در گزارش این آژانس از دورنمای انرژی جهان بیان داشته که در بحبوحه بحران قیمت انرژی در اروپا و آسیا منتشر شده‌است.

آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش هشدار داده بحران فعلی باعث افزایش شدید مصرف زغال‌سنگ و نفت شده و جهان را در معرض دومین افزایش سالانه تولید آلاینده‌های کربنی در تاریخ قرار می‌دهد.

در این گزارش همچنین آمده‌است سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک و زیرساخت‌های آن باید طی دهه آینده سه‌برابر شود تا بتوان در ۲۰۵۹ به هدف تولید صفر آلاینده‌های کربنی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها