• ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 24236
صندوق پول

رئیس صندوق بین المللی پول جنگ تجاری بین چین و آمریکا را تهدیدی برای اقتصاد جهانی دانست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، کریستین لاگارد از چین و آمریکا خواست تا اختلافات تجاری خود را حل و فصل کنند چرا که این مساله تهدیدی برای اقتصاد جهان است.

وی که پس از دیدار با وزیر دارایی فرانسه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود گفت: برای ما در صندوق بین‌المللی پول، تنش‌های تجاری می‌تواند به شکلی که همه طرف‌ها را راضی نگه دارد حل و فصل شود.

تنش‌ها بین چین و آمریکا پس از آن بالا گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد در صورت عدم وجود پیشرفت در روند مذاکرات، تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. این خبر در روزهای اخیر باعث نگرانی سرمایه گذاران و معامله گران بازارهای سرمایه شده است.

در سال ۲۰۱۷ و زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، ۷۵ درصد کشورهای جهان دارای رشد اقتصادی مثبت بودند اما اکنون صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که حدود ۷۰ درصد کشورهای جهان با کاهش رشد اقتصادی مواجه شوند.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود برای دومین بار متوالی از سال گذشته میلادی، نرخ رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی را کاهش داده است و از ۳.۷ درصد در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به ۳.۵ درصد در سال جدید رسانده است.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه نیز از چین و آمریکا خواسته است از تنش‌زایی بیشتر خودداری کنند. لو مر با بیان این که در نظام نوین اقتصادی جهان باید به سمت چند جانبه گرایی حرکت کرد افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهم تصمیمی نگیرند که به رشد اقتصادی جهانی در ماه‌های آینده صدمه بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها