محصولات فولادی

صادرات محصولات فولادی در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»، بررسی صادرات، واردات، تولید و مصرف انواع محصولات داخلی تا پایان پاییز امسال نشان می دهد که بازار فولاد کشور در وضعیت متعادلی قرار دارد.

براساس آمارهای ارایه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد در ۹ ماهه سال جاری تولید محصولات فولادی در کشور به ۱۵ میلیون و ۹۲۸ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

همچنین درحالی که صادرات محصولات فولادی ۱۰۰ درصد رشد داشته است، در بخش واردات با کاهش ۵۶ درصدی روبرو هستیم. در ۹ ماهه امسال ۷۳۰ هزار تن محصول فولادی وارد کشور شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۶۵۹ هزار تن بوده است.

طبق این گزارش میزان صادرات محصولات فولادی نیز تا پایان پاییز امسال به ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تن رسیده است که مقایسه آن با صادرات یک میلیون و ۷۵ هزار تنی سال گذشته حکایت از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات دارد.

همچنین بررسی آمارها نشان می دهد که در بخش مصرف ظاهری نیز با ۵ درصد افت مواجه شده ایم که به اعتقاد کارشناسان رکود برخی از فعالیت های اقتصادی همچون صنعت خودرو و ساخت و ساز مهمترین دلایل آن بوده است. با این حال در ۹ ماهه سال جاری ۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور مصرف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.