به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، در ابتدای این همایش که با حضور دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران عامل و مدیران روابط عمومی های ارکان بازار سرمایه برگزار شد، یاسر فلاح مشاور رییس و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در عصر حاضر نقش رسانه ها در حوزه اقتصاد مشهود است و همگان به آن واقف هستند. وی ابراز امیدواری کرد با تعامل فعالین بازار سرمایه و نهاد روابط عمومی شاهد توسعه بازار سرمایه باشیم.
در ادامه سید غلامرضا کاظمی دینان مشاور رییس کل بانک مرکزی از تعامل مدیران بازار سرمایه و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اصحاب رسانه قدردانی کرد و گفت: مثبت اندیشی لازمه دست یابی به اهداف سازمانی است و اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی باید به این مقوله توجه کنند.
وی به موضوع نقد پذیری مدیران اشاره کرد و گفت: این وظیفه مدیران روابط عمومی است که مشکلات سازمانی را به مدیران ارشد سازمان ها منتقل کنند.
مشاور رییس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه آینده نگری و برنامه ریزی مهمترین کارویژه روابط عمومی ها است، گفت: روابط عمومی آینه تمام نمای سازمان است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی رکن اول موفقیت سازمان است گفت: در سال های گذشته مدیران شناخت صحیحی از کارکرد این نهاد نداشتند اما امروز روابط عمومی ها به پل ارتباطی سازمان با محیط بیرونی بدل شده اند و می توانند با اطلاعات گسترده سیاستگذاری های سازمانی را هدایت کنند.
در ادامه این گرد همایی سید مالک حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به ایراد سخن پرداخت و ضمن قدردانی از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و اقدامات روابط عمومی این سازمان گفت: بزرگترین چالش، تبیین جایگاه روابط عمومی در سازمان است! تصور بیرونی نسبت به جایگاه روابط عمومی به درستی شکل نگرفته است و باید تعاریف صحصیح از آن ارایه شود.
وی ادامه داد: فرآیند اطلاع رسانی اکنون با یک تحول بزرگ مواجه شده است و شبکه های اجتماعی شفافیت بیشتر، اصلاح امور و دیده بانی جامعه را رقم زده است.در گذشته تعداد روزنامه و رسانه ها محدود بود و جریان اطلاعاتی برقرار نبود اما سرایط اکنون تفییر کرده است.
مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: اکنون مدیران نمی توانند حریم خبری ایجاد کنند و اطلاعات به سرعت توزیع می شود.
حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی باید برای همیشه استراتژی سکوت و کتمان را فراموش کنیم. من از همه همکارانم درخواست میکنم شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه شفاف ترین بخش اقتصادی کشور بازار سرمایه است، گفت: بازار سرمایه کشور همچنان به جامعه معرفی نشده و انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی ضرورت امروز بازار سرمایه است.
ارسال نظر