• ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
  • کد خبر: 17389
نفت

قیمت نفت پس از آنکه اعلام شد دولت چین به دنبال راه هایی برای مهار قیمت های بالای زغال سنگ است بطوری که معادن زغال سنگ با ظرفیت کامل کار کنند، کاهش یافته است چون پکن برای کاهش کمبود برق اقدام خود را آغاز کرده است.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت زغال سنگ چین و دیگر قیمت کالاها در معاملات اولیه امروز با افت روبرو شد که به نوبه خود قیمت نفت را کاهش داد.

بازارهای نفت در اوایل هفته به دلیل بحران جهانی زغال سنگ و گاز به بالاترین سطح خود در چند سال گذشته رسیده بود که این امر منجر به تغییر سوخت به گازوئیل و نفت کوره برای تولید برق گردید.

ویوک دار تحلیلگر کالاهای بانک مشترک المنافع در یادداشتی گفت: در نهایت، تولید زغال سنگ چین باید افزایش یابد تا مشکلات انرژی خود را برطرف کند.

شورای برق چین اعلام کرد کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین دخالت دولت در قیمت زغال سنگ را در جلسه تولیدکنندگان اصلی زغال سنگ مورد بحث قرار داده است.

این نهاد اعلام کرد که اطمینان می دهد معادن زغال سنگ با ظرفیت کامل کار کنند و هدف آن دستیابی به حداقل ۱۲ میلیون تن تولید در روز است.

همچنین به گفته منابع بازار، افزایش ذخایر نفت آمریکا بر بازار نفت فشار آورد که نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا ۳.۳ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر افزایش یافته است.

با این حال موجودی بنزین و تقطیر ایالات متحده که شامل گازوئیل، نفت حرارتی و سوخت جت است، بسیار بیشتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند کاهش یافته و این نشان دهنده تقاضای شدید است..

ذخایر بنزین در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران برای کاهش حدود ۱.۳ میلیون بشکه ، ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که ذخایر تقطیر ۳ میلیون بشکه کاهش یافت ولی پیش بینی کاهش ۷۰۰ هزار بشکه بود.

*کانال تحلیلی پارسیس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها