دودانگه

معاون اسبق وزارت صنعت گفت: حمایت از کالای ایرانی بدون بازار رقابتی حاصل نخواهد شد که در این راستا عرضه محصولات مختلف در بورس کالا که بازاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و رقابت است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

به گزارش«کالاخبر» به نقل از مهر، محمود دودانگه به مزایای عرضه محصولات در بورس کالا اشاره کرد و گفت: باید به عنوان یک اصل، بازار رقابتی و نظام عرضه و تقاضا در اقتصاد کشور را بپذیریم که اگر به اصل اعتقاد داریم، فاصله گرفتن از مبادلات سنتی امری ضروری است

دودانگه با بیان اینکه بورس کالا در سال های گذشته کمک زیادی به ایجاد رقابت و شفافیت در بازار کالاها کرده است، گفت: بورس کالا بستری را برای حضور عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا در یک فضای شفاف فراهم کرده است تا قیمت رقابتی براساس عرضه و تقاضا کشف شود؛ از این رو حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در بستر بورس کالا می تواند به صورت هدفمند رقم بخورد.

وی تصریح کرد: عملا اگر بخواهیم فضای تجاری کشور را سهل و روان کرده و هزینه ها را کاهش دهیم، چاره ای جز ایجاد فضای رقابتی کامل در بخش های مختلف تولید نداریم.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فضای رقابتی موجود در بورس کالا به تولید کشور کمک می کند چراکه اگر عرضه کنندگان نتوانند محصولاتشان را با قیمت منطقی و واقعی به فروش برسانند، بازارهای صادراتی را به بازار داخل ترجیح می دهند که در این زمینه بورس کالا مناسب ترین مکان برای عرضه محصولات با قیمت واقعی است.

وی افزود: به این ترتیب اینکه تولیدکنندگان بدانند محصولاتشان را در بورس کالا به فروش خواهند رساند و مصرف کنندگان نیز از عرضه مواد مورد نیازشان در بورس کالا اطمینان داشته باشند، تضمینی برای رشد تولید خواهد بود که به تبع با تامین نیاز صنایع داخلی از بورس کالا، شاهد بهبود روند صادرات محصولات نیز خواهیم بود.

دودانگه در پایان گفت: با حضور همه جانبه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا با حمایت های مسوولان، علاوه بر رسیدن این بورس به جایگاه واقعی خود در اقتصاد شاهد رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، شفاف سازی آمارها و رشد صادرات محصولات ساخته شده خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها