ژاپن

ژاپن اعلام کرد که صادرات محصولات شیمیایی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی با بیش از ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ین رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، وزارت دارایی ژاپن در بیاینه ‎ای اعلام کرد در پی افزایش مجموع صادرات این کشور، صادرات محصولات شیمیایی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی با ۲۷.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ین رسید.

بر اساس این بیانیه، مجموع صادرات ژاپن در ماه سپتامبر نسبت به دوره مشابه پارسال با ۱۳ درصد افزایش به ۶ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد ین رسید، در حالی که واردات این کشور با ۳۸.۶ درصد افزایش به ۷ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد رسیده است.

صادرات محصولات شیمیایی ارگانیک ژاپن در ماه سپتامبر نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۴۵.۶ درصد افزایش همراه بود و رقم ۱۷۴ میلیارد ین را ثبت کرد، حال آنکه صادرات مواد پلاستیکی با ۲۳.۸ درصد افزایش به ۲۵۱ میلیارد ین رسید.

صادرات مواد پلاستیکی ژاپن در ماه سپتامبر امسال از نظر حجم نیز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۵۰۲ هزار و ۴۸۶ تن رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور، در ماه سپتامبر امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۰.۳ درصد افزایش یافت، این در حالی است که صادرات ژاپن به آمریکا با افت ۳.۳ درصدی همراه بوده است و صادرات به منطقه آسه‌آن با ۳۱.۷ درصد افزابیش همراه شد.

گفتنی است، ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها