طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۵۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود بهای طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیل تکنیکال موسسه سی ام سی مارکتز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۵۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۲۲۰ دلار کاهش خواهد یافت.

میانگین قیمت جهانی طلا در ۲۰۰ روز گذشته ۱۲۵۰ دلار بوده است و اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۲۶۰ دلار است و اگر این سطخ شکسته شود قیمت این فلز زرد با رشد بیشتری مواجه می شود.

آدام باتن تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: اگر سطح مقاومتی ۱۲۶۵ دلاری شکسته شود قیمت طلا در کوتاه مدت تا ۱۲۹۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی نیز تاکید کردند که قیمت طلا در شرایط کنونی بالاتر از سطح ۱۲۴۰ دلاری تثبیت خواهد شد. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی ۱۲۶۴ دلاری را بشکند به زودی تا ۱۲۸۰ و سپس ۱۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد تنش های سیاسی مربوط به برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. روند تحولات ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

آدام باتون تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش تنش های سیاسی با افت نسبی روبرو شود.

این تحلیل گر تصریح کرد: پس از تشدید تنش های سیاسی در کاخ سفید طی هفته گذشته و رسیدن قیمت طلا به ۱۲۶۵ دلار در هر اونس، اقدام وزارت دادگستری آمریکا در انتصاب دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موجب برقراری ثبات نسبی در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا شده است. این مساله می تواند موجب کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.

وی پیش بینی کرد: با انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و اروپا و افزایش ارزش دلار این احتمال هست که قیمت طلا طی روزهای آینده به سطح ۱۲۴۰ دلار در هر اونس بازگردد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها