8851972420.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد تا این فلز گرانبها برای چهارمین بار در ۵ هفته اخیر روندی نزولی را تجربه کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا و چین گرچه موجب افزایش نسبی قیمت طلا پیش از پایان مبادلات روز جمعه شده بود، ولی عدم توانایی قیمت طلا در حفظ سطح حمایتی ۱۳۵۰ دلاری موجب شد تا سرمایه گذاران تمایلی برای خرید در شرایط کنونی نداشته باشند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از ۱۳۳۹ دلار رسیده است، این در شرایطی است که بهای هر اونس طلا طی هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۰۹ درصدی روبرو شد.

قیمت هر اونس نقره نیز با ۱.۶ درصد کاهش به کمتر از ۱۹.۷۰ دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۶ درصدی همراه شده است.

جولیان فیلیپس تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه گلدفورکاستر در این باره تاکید کرد: اگر طلا بتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی ۱۳۵۰ دلاری را بشکند به زودی روند صعودی را ادامه خواهد داد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، ماه سپتامبر زمان رونق بازار طلا خواهد بود و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت این فلز زرد با افزایش چشمگیری روبرو شود.

با توجه به در پیش بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی در هند، به نظر  می رسد تقاضای طلا در بازار این کشور نیز با رشد چشمگیری روبرو می شود.

انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا از جمله وضعیت خرده فروشی می تواند موجب رشد بیشتر تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، انتشار امارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده باشد.

اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش ندهد، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا به زودی تا سطح ۱۵۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای آسیایی نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها