• ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
  • کد خبر: 90988
فولاد

شرکت های فولادسازی چین در سپتامبر ۲۰۲۴ تولید فولاد را ۱.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش دادند و به ۷۷.۰۷ میلیون تن رساندند که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۲۳ است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،در سپتامبر سال جاری تولید فولاد توسط فولادسازان چینی در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۳، ۶.۱ درصد کاهش یافت. در همان زمان، میانگین تولید روزانه در ماه ۲.۲ درصد افزایش یافت، اما با ۶.۲ درصد کاهش در سال به ۲.۵۷ میلیون تن رسید. تقریباً ۲۰ درصد از کارخانه های فولاد چین در پایان سپتامبر با سود کار می کردند، در حالی که در پایان آگوست این رقم فقط ۳.۹ درصد بود.

به لطف محرک های اقتصاد کلان و رشد تقاضای فصلی، فولادسازان از اواخر ماه گذشته به تدریج از ضرردهی به سود بازگشته اند. در نتیجه، بهره‌وری برخی از شرکت‌های فولادی در حال افزایش بوده است. در ژانویه تا سپتامبر، تولید فولاد در چین ۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۷۶۸.۴۸ میلیون تن رسید.

صادرات فولاد چین در سال ۲۰۲۳ با ۳۶.۲ درصد افزایش در سال به ۹۰.۳ میلیون تن رسید. واردات فولاد چین نیز به ۷.۶۴ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۲۷.۶ درصد کاهش داشت. واردات سنگ آهن نیز در سال جاری با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۱۷۹ میلیارد تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها