نقره

مدیر تحلیل سبدگردان مفید با بیان این‌که ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره در بورس کالا دارای مطلوبیت نقدشوندگی است، گفت: تجربه پذیرش شمش طلا در بورس نشان داد پذیرش هر کالایی در بازار سرمایه باعث می‌شود که تولیدکنندگان آن کالا بتوانند، محصول خود را به‌راحتی در بازار به فروش برسانند و در هر زمانی نقد کنند. همچنین تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مشتقه، خود را از ریسک نوسان قیمت در آینده مصون کنند و به کسب‌وکار خود با ریسک کمتر و ثبات بیش‌تر ادامه دهند.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا،مجتبی کامل‌نیا درباره ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره در بورس کالا گفت: تجربه پذیرش شمش طلا در بورس نشان داد، پذیرش هر کالایی در بازار سرمایه باعث می‌شود که تولیدکنندگان آن کالا بتوانند محصول خود را به‌راحتی در بازار به فروش برسانند و بتوانند در هر زمانی محصول خود را نقد کنند.

او گفت: هم‌چنین تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مشتقه، از ریسک نوسان قیمت در آینده مصون بمانند و کسب‌وکار خود را با ریسک کمتر و ثبات بیش‌تر ادامه دهند.

کامل‌نیا با اعلام این‌که فلز نقره در کنار طلا یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری است که در اکثر بازارهای مالی دنیا مورد معامله قرار می‌گیرد، گفت: اکثر سرمایه‌گذاران با استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری، این فلز را یک کالای سرمایه‌گذاری در سبد دارایی‌های خود قرار می‌دهند تا خود را در مقابل عدم اطمینان‌های اقتصادی مصون کنند.

مدیر تحلیل سبدگردان مفید گفت: در ایران، طلا و نقره به عنوان ابزارهای مصون‌سازی در مقابل تورم و کاهش ارزش پول ملی به ایفای نقش می‌پردازند و مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

او افزود: در سال‌های اخیر، با پذیرش طلا در بازار سرمایه و طراحی ابزارهای مالی مبتنی بر طلا، این فلز گران‌بها در نقش یک دارایی و کالای سرمایه‌گذاری مورد اقبال فعالان بازار سرمایه و اکثریت سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

کامل‌نیا، نقدشوندگی نقره را به عنوان ویژگی مهم در مطلوبیت این ابزار سرمایه‌گذاری معرفی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که نقره بتواند در کنار طلا از جایگاه مناسبی در سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران برخوردار باشد.

مدیر تحلیل سبدگردان مفید گفت: تجربه در بازار سرمایه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به آن دسته از ابزارهای سرمایه‌گذاری که نقدشوندگی‌ آن‌ها در حد قابل‌قبولی است، تمایل بیشتری دارند.

افزایش نقدشوندگی فلزات گران‌بها

او با بیان این‌که تبدیل فلز طلا و نقره به گواهی سپرده طلا و نقره، باعث افزایش نقدشوندگی این فلزات گران‌بها می‌شود، ادامه داد: بازارگردان‌هایی که بر روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر فلز نقره تشکیل شوند، نقدشوندگی قابل‌قبولی را برای این نوع ابزار سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند.

کامل‌نیا افزود: از طرف دیگر، وجود ابزارهای مشتقه مانند اختیار معامله و قرارداد آتی باعث جذاب‌شدن سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر روی این فلز می‌شود، برای نمونه، سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این ابزارها ریسک خود را کنترل یا به‌صورت اهرمی بر روی این فلز سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر تحلیل سبدگردان مفید با اشاره به اینکه، پذیرش گواهی سپرده فلز نقره یک ابزار جدید سرمایه‌گذاری برای تمام سرمایه‌گذاران بازار سرمایه است و به متنوع شدن سبد دارایی فعالان بازار سرمایه منجر می‌شود، اضافه کرد: این امر موجب افزایش نقدشوندگی این دارایی می‌شود و ابزارهای مشتقه آن امکان مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری اهرمی بر این ابزارها را فراهم می‌کند.

او ادامه داد: تجربه پذیرش شمش طلا در بورس نشان داد پذیرش هر کالایی در بازار سرمایه باعث می‌شود که تولیدکنندگان آن کالا بتوانند، محصول خود را به‌راحتی در بازار به فروش برسانند و بتوانند محصول خود را در هر زمانی نقد کنند.

کامل‌نیا در پایان گفت: هم‌چنین تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مشتقه، خود را از ریسک نوسان قیمت در آینده مصون کنند و به کسب‌وکار خود با ریسک کم‌تر و ثبات بیش‌تر ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها