• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 90599
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در هفته جاری، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در اکتبر، ۴۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۶۹ دلار در هر بشکه ایستاد.

هر دو شاخص در معاملات روز جمعه که نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن تولید نفت منطقه خلیج مکزیکو پس از توفان گرمسیری فرانسین کمتر شد و آمار، رشد هفتگی دکل‌های حفاری نفت آمریکا را نشان داد، با کاهش بسته شدند. همچنان حدود یک پنجم از تولید نفت خام و ۲۸ درصد از تولید گاز طبیعی خلیج مکزیکو پس از توفان فرانسین، تعطیل مانده است.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر بازار ارشد شرکت فیلیپ نووا گفت: بازارها به تصمیمات سیاست پولی در نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا متمرکز شده اند و معامله‌گران احتمالا محتاط می‌مانند. وی افزود: قیمت‌ها با توجه به ظرفیت متوقف مانده در خلیج مکزیکو، همچنان از نگرانی‌ها نسبت به وضعیت عرضه، حمایت یافته اند.

انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد فدرال در نشست روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، درباره نرخ بهره تصمیم بگیرد. ابزار دیده بان فدرال شرکت CME‌ نشان می‌دهد سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به جای ۲۵ واحد، ۵۰ واحد کاهش دهد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه استقراض را کاهش داده و فعالیت اقتصادی و به نوبه خود، تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد.

با این حال، تحلیلگران نگران کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره هستند که به منزله نگرانی‌ها نسبت به رکود اساسی است و می‌تواند خطری برای تقاضا باشد.

کلوین ونگ، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA در این باره گفت: کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا احتمالا علامت ضعف در اقتصاد آمریکا خواهد بود و نگرانی‌های تقاضا برای نفت را برمی‌انگیزد.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی در این باره گفت: داده‌های اقتصادی چین که در آخر هفته منتشر شدند و دورنمای رشد اندک برای مدت طولانی‌تر را ترسیم کرد، به خوش بینی در بازار نفت لطمه زد و تردیدها نسبت به تقاضا برای نفت را تقویت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رشد تولید صنعتی در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، در اوت، به کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید و خرده فروشی و قیمت خانه‌های نوساز، ضعیف‌تر شد. تولید پالایشگاه نفت با ضعیف ماندن تقاضا و حاشیه سود ضعیف صادرات، برای پنجمین ماه کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها