• ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 90596
طلا و ارز

قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۶ سپتامبر) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و چشم‌انداز کاهش بیشتر نرخ فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر،هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵۸۰ دلار و ۸۱ سنت رسید. شمش در روز جمعه به رکورد ۲۵۸۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. همه به فدرال رزرو در این هفته تمرکز دارند زیرا گمانه زنی‌ها در مورد میزان کاهش نرخ بهره و سرعت کاهش آتی در نشست سیاست پولی آن افزایش می‌یابد.

با توجه به ابزار CME FedWatch در حال حاضر بازارها با احتمال ۵۲ درصدی کاهش ۵۰ واحدی در پایان نشست دو روزه در روز چهارشنبه قیمت گذاری می‌کنند که از ۴۳ درصد در روز جمعه است. نرخ های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ایالات متحده از ۶۷.۹ در ماه اگوست به ۶۹ در سپتامبر افزایش یافت که نشان‌دهنده بهبود احساسات در بحبوحه کاهش تورم است، اگرچه احتیاط در آستانه انتخابات نوامبر باقی مانده است.

نقطه عطف ۳۰۰۰ دلار در هر اونس در کانون توجه قرار گرفته است که با توجه به تسهیل پولی بانک‌های مرکزی بزرگ و رقابت فشرده انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده افزایش یافته است.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۸۷۰.۵۱ تن رسید.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۳۰.۸۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها