مس

در ۶ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴، تولید مس تصفیه شده جهانی طی با ۶.۲ درصد افزایش، به بیش از ۱۳.۸ میلیون تن رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) در گزارش جدید خود اعلام کرد که فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۴، حدود ۱۳ میلیون و ۸۵۵ هزار تن مس تصفیه‌ شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۳ میلیون و ۴۴ هزار تن بود.

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۶ ماهه مذکور، ۱۶ میلیون و ۲۸۴ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۵ میلیون و ۸۷۴ هزار تن)، حدود ۲٫۶ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان طی شش ماهه ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۰ میلیون و ۸۰۱ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳٫۱ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، دو میلیون و ۴۱۰ هزار تن «آسیا»، یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۲۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۴۵۳ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۴ میلیون و ۲۷۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۳ میلیون و ۷۵۸ هزار تن)، حاکی از افزایش ۳٫۷ درصدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها