• ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 90506
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا به دلیل نزدیک شدن سیستم توفان گرمسیری به خلیج گلف کاست آمریکا، یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار معادل ۱.۴۸ درصد افزایش یافت و در ۶۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات نفت برنت با ۹۹ سنت معادل ۱.۳۹ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران می‌گویند بهبود قیمت نفت، تا حدودی به دلیل واکنش به احتمال وقوع توفان گرمسیری در خلیج گلف کاست آمریکا بوده است.

مرکز ملی توفان آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد پیش بینی می‌شود یک سیستم جوی در جنوب غربی خلیج مکزیکو، پیش از رسیدن به شمال غربی گلف کاست، به توفان تبدیل شود. خلیج گلف کاست، مرکز حدود ۶۰ درصد از ظرفیت پالایش نفت در آمریکا است.

نفت برنت، معاملات روز جمعه را با ۱۰ درصد ریزش هفتگی به پایان برد و به پایین‌ترین حد خود از دسامبر ۲۰۲۱ رسید در حالیکه وست تگزاس اینترمدیت، با هشت درصد کاهش، به پایین‌ترین حد از ژوئن ۲۰۲۳ سقوط کرد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: نفت خام، در بحبوحه تیره شدن دورنمای اقتصادی، بزرگترین کاهش هفتگی خود در ۱۱ ماه گذشته را ثبت کرد. آمار اشتغال ضعیف که روز جمعه در آمریکا منتشر شد، نگرانی‌ها را نسبت به تقاضا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده جهان برانگیخت.

آمار اشتغال آمریکا که یکی از داده‌های اقتصادی پراهمیت این کشور است، نشان داد اشتغال غیرکشاورزی در اوت، کمتر از حد انتظار رشد کرد و فقط ۱۴۲ هزار شغل جدید اضافه شد و آمار ژوئیه هم مورد بازبینی منفی قرار گرفت و ۸۹ هزار شغل جدید برای این ماه ثبت شد که کمترین رشد از دسامبر ۲۰۲۰ بود.

به گفته تحلیلگران، کاهش نرخ اشتغال، این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو، به جای نیم واحد، نرخ بهره را در نشست ماه جاری خود تنها ۲۵ واحد کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر، معمولا از رشد اقتصادی حمایت کرده و تقاضا برای نفت را با ارزان‌تر کردن آن، تقویت می‌کند. اما تقاضای ضعیف همچنان رشد قیمت نفت را محدود نگه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها