• ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 90473
نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی، پس از انتشار آمار ضعیف اشتغال آمریکا در اوت، ۲ درصد سقوط کرد و کاهش هفتگی بزرگی را رقم زد.

به گزارش کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۲۴ درصد کاهش، در ۷۱ دلار و ۶ سنت در هر بشکه بسته شد که پایین‌ترین حد از دسامبر ۲۰۲۱ بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.۱۴ درصد کاهش، در ۶۷ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه بسته شد که پایین‌ترین حد از ژوئیه ۲۰۲۳ بود.بهای نفت برنت در هفته گذشته ۱۰ درصد و شاخص نفت آمریکا، حدود هشت درصد، سقوط کرد.

آمار دولت آمریکا نشان داد رشد اشتغال در ماه میلادی گذشته، کمتر از حد انتظار بود اما کاهش نرخ بیکاری به ۴.۲ درصد، نشان می‌دهد که احتمالا کاهش بزرگ نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در ماه میلادی جاری صورت نخواهد گرفت.

باب یاوگر، مدیر اجرایی معاملات انرژی در شرکت میزوهو اظهار کرد: گزارش اشتغال اندکی ضعیف بود و نشان داد اقتصاد آمریکا دچار افول شده است. نگرانی‌ها درباره تقاضای چین هم مانع از رشد قیمت نفت شد.

معاملات نفت برنت روز پنج شنبه، به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف برای سوخت در آمریکا و چین که کاهش چشمگیر ذخایر نفت آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای تعویق افزایش تولید را تحت الشعاع قرار داد، در پایین‌ترین قیمت بیش از یک سال گذشته بسته شد.

طبق آمار رسمی، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۶.۹ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۸.۳ میلیون بشکه رسید که بسیار بالاتر از کاهش ۹۹۳ هزار بشکه بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

سیگنال‌هایی از احتمال توافق جناح‌های سیاسی رقیب لیبی برای پایان دادن به اختلافی که به توقف صادرات نفت انجامیده، هم در کاهش قیمت نفت تاثیر داشت. صادرات نفت لیبی متوقف مانده اما برخی محموله‌ها اجازه یافته اند از مخازن بارگیری شوند.

بانک امریکا روز جمعه در یادداشتی با اشاره به رشد ذخایر جهانی، رشد ضعیف‌تر تقاضا و مازاد ظرفیت تولید اوپک پلاس، پیش‌بینی خود از قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ را از حدود ۹۰ دلار، به ۷۵ دلار در هر بشکه اصلاح کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته، تغییری نداشت و در ۴۸۳ حلقه ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها