• ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 90220
فولاد

قیمت سنگ آهن برای سومین روز متوالی همچنان در کمتر از ۱۰۰ دلار در فشار است چرا که پایه های بازار هنوز بهبودی نداشته است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،شاید ثبات قیمت ها در کمتر از ۱۰۰ دلار کمی تمایل به خرید را افزایش دهد. متوسط شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد ۹۸.۲۵ دلار هر تن خشک سی اف آر چین است که ۶۰ ست افت روزانه داشت.

بازار فولاد چین عملگرد مطلوبی ندارد و بازار سنگ آهن نیز در رکود به سر می برد. شنیده ها حاکی از آن است که برخی از کارخانه های فولادی چین تولید فولاد را کاهش داده اند و حتی با وجود کاهش قیمت کک، تقاضای داخلی ضعیف برای محصول نهایی بر قیمت ها اثر نزولی مداومی داشته است. از آنجایی که قیمت سنگ آهن در سطح مورد قبولی قرار دارد احتمالا روزهای آتی خرید ها بهبود می یابد.

در بازار واردات قراضه در ترکیه متوسط قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۴ دلار افت روزانه داشته ۳۷۳.۵ دلار هر تن سی اف آر شده است. یک معامله در ۳۶۸.۵ دلار نیز شنیده شد که برای قراضه سنگین اروپا بود. فشار کارخانه های فولادسازی ترکیه برای فروشندگان قراضه ادامه دارد و در ۳۶۰ تا ۳۶۵ دلار هر تن سی اف آر درخواست خرید می دهند.

قابل ذکر است بیلت صادراتی سی آی اس ۳۸۲.۵ دلار هر تن فوب و در ثبات است و بیلت وارداتی به ترکیه ۵۰۲.۵ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که ۲.۵ دلار افت روزانه داشه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها