شورای عالی بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز در جلسه شورای عالی بورس، انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالای ایران مطرح شد و شورا با کلیات موضوع موافقت کرد که شرکت های صادرات محوری که نیازمند تامین مالی هستند از طریق انتشار این اوراق در بورس کالا تامین مالی کنند. 

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، مجید عشقی افزود: انتشار این اوراق به معنی پیش‌فروش بلندمدت کالای این شرکت ها با تسویه ارزی است تا شرکت ها بتوانند برای پروژه‌های بزرگ فعلی خود تامین مالی کنند و از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید، بازپرداخت مبلغ تعهدشده اوراق را انجام دهند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: یک تدبیر ویژه ای که در این اوراق دیده شده امکان تسویه در سررسید با طلا است؛ یعنی این امکان فراهم است تا معادل کالا یا ارزی که باید در سررسید به سرمایه گذار داده شود، طلا یا گواهی سپرده طلا تحویل گردد که به بسیاری از عدم قطعیت ها در اوراق مشابه پایان می دهد.
عشقی اظهار داشت: نکته دیگری که امروز در جلسه شورای عالی بورس مصوب شد این است که سرمایه‌گذاران خارجی هم مجاز به خرید این اوراق از بستر بورس کالا هستند. البته آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس را که مصوب هیات وزیران بوده است پیش از این داشتیم و یک دستورالعمل هم شورا برای این آیین‌نامه تدوین کرده بود؛ از این رو اوراق سلف ارزی مشمول همین دستورالعمل مصوب شورا خواهد شد و امیدواریم موجب بهبود سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه‌های ملی بزرگ شود و بهبود رشد اقتصادی صادرات محور را به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها