• ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
  • کد خبر: 90003
بازار فولاد

انتظار می رود مصرف فولاد در چین در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون تن کاهش یابد و احتمالاً تا چند سال آینده در این سطح باقی بماند.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،مجموع مصرف ظاهری فولاد کشور در سال ۲۰۲۴ بعید است از ۹۱۰ میلیون تن فراتر رود یا حتی به زیر ۹۰۰ میلیون تن برسد. با این حال، قطعا کمتر از ۹۳۳.۴ میلیون تن ثبت شده برای سال ۲۰۲۳ باقی خواهد ماند. در ژانویه تا ژوئن سال جاری، مصرف ظاهری فولاد در چین به ۴۷۸.۷ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشت.

کاهش این شاخص همچنین فشار قابل توجهی بر کارخانه‌های فولاد وارد کرد: میانگین حاشیه سود فروش در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین طی ۵ ماه به ۰.۹۹ درصد کاهش یافت، در حالی که در سال ۲۰۲۳ به طور میانگین ۱.۳۸ درصد بود.

در مورد صنایع مصرف کننده فولاد در این کشور، بازار املاک و مستغلات چین به طور کلی ضعیف است، اگرچه کاهش در این بخش نسبت به سال قبل تا حدودی کند شده است. علاوه بر این، رشد سرمایه گذاری زیرساختی کشور کند شده است. با این وجود، صنایع تولیدی چین در نیمه اول سال نتایج خوبی به ویژه در زمینه تولید کانتینر نشان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها