• ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 89986
چین

سود صنعتی چین در ماه ژوئن علیرغم تزلزل اقتصاد، رشد سریع تری داشت.

به گزارش کالاخبر ، داده‌های رسمی نشان داد که سود صنعتی چین در ماه ژوئن با سرعت بیشتری رشد کرد و این در شرایطی است که کسب‌وکارها در بحبوحه بهبود اقتصادی متزلزل با کاهش احساسات مصرف‌کنندگان مقابله می‌کردند.

داده‌های آمار چین نشان داد، افزایش ۳.۶ درصدی سود سالانه در ماه گذشته به دنبال افزایش ۰.۷ درصدی در ماه مه و در حالی که سود نیمه اول ۳.۵ درصد افزایش یافت از رشد ۳.۴ درصدی دوره ژانویه تا مه شتاب گرفت.

وی نینگ، کارشناس آمار چین در بیانیه‌ای گفت رشد نسبتا سریع تولید صنعتی، همراه با کاهش قابل‌توجه کاهش قیمت کارخانه‌ها از سه ماهه دوم، باعث بهبود پایدار درآمد شرکت‌ها شده است. در همین حال، باید ببینیم که تقاضای مؤثر داخلی ناکافی، بهبود مستمر عملکرد شرکت‌ها را محدود کرده است.

داده‌های قوی در تضاد با کندی اقتصاد بود که پیش‌بینی‌های سه ماهه دوم را از دست داد، زیرا بخش مصرف‌کننده در میان مشکلات بازار کار و رکود طولانی مسکن افت کرد.

چین در تلاش است تا محرک‌های پولی سنگین‌تری برای حمایت از اقتصاد شکننده‌اش ارائه کند و برای دومین بار با انجام عملیات وام‌دهی برنامه‌ریزی نشده با نرخ‌های بسیار پایین‌تر، بازارها را غافلگیر کرد.

برنامه‌ریز دولتی و وزارت دارایی این کشور روز پنجشنبه برنامه‌هایی را برای ترتیب دادن حدود ۳۰۰ میلیارد یوان وجوه از اوراق قرضه خزانه ویژه فوق‌العاده برای افزایش کمپین ارتقای تجهیزات و تجارت کالاهای مصرفی در سراسر این کشور اعلام کرد.

طبق گزارش رویترز، بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، شرکت‌های دولتی در نیمه اول سود ۰.۳ درصدی را گزارش کردند، شرکت‌های خارجی ۱۱ درصد سود را ثبت کردند، در حالی که شرکت‌های بخش خصوصی رشد ۶.۸ درصدی را ثبت کردند. اعداد سود صنعتی شرکت‌هایی با درآمد سالانه حداقل ۲۰ میلیون یوان از عملیات اصلی خود را پوشش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها