image-20240724140955-1.png

رکورد ماهانه حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ابتدای سال جاری تاکنون با استقبال بالای سرمایه گذاران و ثبت معامله ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا در تیرماه شکسته شد؛ هم اکنون ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم یا از طریق صندوق های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال بوده و این رویه نشان می دهد عموم مردم نیز در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند. امروز هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و ... را نداشته باشد.

به گزارش کالاخبر ،در تیر ماه امسال شاهد ثبت رکورد تازه ای در بازار گواهی سپرده شمش طلا طی سال جاری بودیم به گونه ای که در این ماه ۸۰۰ کیلوگرم طلا به ارزش ۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان داد و ستد شد.

به این ترتیب با ثبت معامله ۸ میلیون و ۳ هزار و ۳۴۲ گواهی به ارزش ۳۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال دومین رکوردشکنی تاریخی معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ابتدای راه اندازی این ابزار (اسفندماه ۱۴۰۱) تاکنون شکسته شد.

این دومین رکوردشکنی حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه اندازی تا کنون بوده و اولین رکوردشکنی آن مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۲ و با معامله ۸۴۳ کیلوگرم شمش طلا است.

لازم به ذکر است در فروردین ماه ۴۴۶ کیلوگرم، اردیبهشت‌ماه ۷۵۵ کیلوگرم، خردادماه ۶۹۱ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی شمش طلا در بورس کالا معامله شد.

دلیل استقبال افراد از این بازار به دلیل وجود مزایای متعددی همچون سهولت معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبلغی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

رکورد ماهانه حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا شکسته شد/
تیرماه طلایی بورس کالا با معامله ۸۰۰ کیلو شمش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها